بالاخره بعد از کش و قوس‌های فروان و و ادعاهایی که بر سر مدیریت بومی در این استان بود، لیست جمنا در در ادعای خود دچار تزلزل شد و در اولین تصمیم خود در شورای اسلامی شهر، برای اداره‌ی شهر، دست به دامان مدیران غیربومی شد و مدیری از یاسوج را بر سکان مدیریت شهرداری بیرجند گماشت. فردی که توانمندی‌هایش در سمت شهرداری، در هاله‌ای از ابهام است. به قول خود ایشان، از صفر شدن حساب شهرداری بدون بدهی شدن  شهرداری  یاسوج تا اعلام ۷۷ میلیارد بدهی شهرداری فعلی یاسوج و بازگو شدن ان توسط رسانه‌ی محلی استان محل زندگی ایشان.

با این انتخاب  نکاتی را می توان دید در وهله‌ی اول، می‌توان قول و قرارها و مصاحبه‌های شورا را زیر سوال برد. چرا که اعضایش در جاهای مختلف از نیروی توانمند بومی حرف زده بودند و حالا بعد از استخاره های فروان نیروهای احتمالی توانمند بومی را کنار زد  . نکته‌ی بعدی که عجیب و است و غریب  این نکته است  که این استان و مردمانش، حتی برای اداره‌ی شهری از استان  خود مدیر ندارند لذا باید گریست بر این سرزمین  لذا  به صورت فوری گروه‌های سیاسی و مدیریتی و تصمیم‌گیر باید فکری به حال این قحط‌الرجالی بکنند. نکته‌ی دیگری که می‌توان برداشت کرد، این است که شورا بر سر دوراهی انتخاب مدیر بومی قرار داشته است و ترجیح  داده نیروی غیر بومی با حواشی کمتر را به عنوان شهردار  انتخاب کند  دلیل این مدعا هم طولانی شدن پروسه‌ی انتخاب شهردار است. چون کمتر می‌توان بر مدیر غیربومی خرده گرفت. نکته‌ی مهم این‌ که، اگر شهردار بومی داشتیم، دست شورا در نظارت بر عملکرد او باز نبود و حواشی مختلف را داشت. می‌توان تشکیل کمپین، توسط یکی از کاندیداهای احتمالی شهرداری بیرجند  را نام برد و ….

به هر صورت باید صبر کرد و اثرات این انتخاب را دید که ایا در این شهر اتفاق قابل ملاحظه‌ای خواهد افتاد یا اینکه شهردار منتخب به رسم شهرداران  گذشته، عضو هیات علمی دانشگاهی در استان خواهد شد و با هزار توقع و منت، این شهر را ترک خواهد کرد.  و آیا ممکن است بدهی چند میلیاردی شهرداری بیرجند صفر شود؟ یا این که بر این مبلغ، مبالغی افزوده خواهد شد؟ باید منتظر بود و دید که این فرهاد گمشده‌ی شورا چه خواهد کرد؟

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله