برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان نهبندان

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان نهبندان
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال، سال تئاتر استان است چرا که توانست تماشاگر بیاورد، گفت: برگزاری سوگواره تعزیه، جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان به میزبانی خراسان جنوبی و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان نهبندان از فعالیت های پیش روی این انجمن در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛علی شریفی شب گذشته (٢٨ شهریور) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در آمفی تئاتر علامه فرزان این اداره کل بیان داشت:این جشنواره امسال چند ویژگی داشت یکی این که انتخاب های خود را از دل اجراهای عمومی قرار داده است چرا که به اجرای خوب، همراهی با مخاطب و جذب تماشاگران فکر کردند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های امسال جشنواره تئاتر این است که همه گروه های نمایشی جوان و با نشاط و امیدوار هستند تا نقطه آغازینی باشند، گفت: همچنین امسال تمام گروه ها نمایشی از شهرستان هایی که ثبت نام کردند در جشنواره شرکت کردند و می توان همه تماشاگران تئاتر سال گذشته استان را که علاقمند به شرکت در جشنواره بودند را ببینیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال مردم استان از اجراهای تئاتر، افزود: امسال ٢٣ هزار تماشاگر داشتیم که بیشتر آنان با خرید بلیت تئاتر این کار را انجام دادند و برای اولین بار این همه تماشاگر رو در روی تئاتر استان بودند.

شریفی ادامه داد:در مهلت ارسال آثار ١٨ گروه نمایشی برای ورود به یازدهمین جشنواره تئاتر استان ثبت نام کرد که از این تعداد ٢ گروه انصراف و ١۶ گروه به مرحله بازبینی راه یافتند.

وی از راهیابی ١٠ گروه نمایشی به یازدهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: این نمایش ها با عناوین «کشتارگاه» از قاین، «کافه سایه»، « طهران معجزه ندارد»، « این مرد»، «عمارت کادری»، «جلابیب»، «کسوف» و «پنج وارونه» از شهرستان بیرجند، «بی بی میراب» از سربیشه، «پناهنده» از سرایان است.

فعالیت در نمایش باید همراه با پژوهش و آموزش باشد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره اینکه مثلث طلایی نمایش «آموزش، پژوهش و آفرینش» است، تصریح کرد: اگر به این سه مهم پایبند و براساس آن برنامه ریزی کنیم آینده خوبی برای نمایش استان رقم خواهد خورد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛احمد محبی شب گذشته (٢٨ شهریور) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی گفت: باید هنرمندان از لاک خود بیرون بیایند و از محدوده جغرافیایی استان خارج شوند و در جشنواره های ملی و خارجی حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید نمایش ها هم دیده شود و هم آن را ببینیم، گفت:باید گروه های نمایشی کارهای خود را در قالب جشنواره های استانی و کشوری عرضه کنند تا کارشان دیده شود و سال گذشته اولین حضور عرصه نمایش در خارج کشور را داشتیم.

وی با اشاره به رشد ۴٠٠ درصدی تماشاگران تئاتر در سال ٩۶ نسبت به سال گذشته، افزود: برابر آمارها ۶ هزار تماشاگر سال گذشته از نمایش های استان دیدن کردند اما از ابتدای سال جاری تاکنون ٢٣ هزار بلیت نمایش تئاتر در سراسر استان به فروش رسیده است.

محبی با بیان اینکه مثلث طلایی نمایش «آموزش،پژوهش و آفرینش» است، تصریح کرد: اگر به این سه مهم پایبند و براساس آن برنامه ریزی کنیم آینده خوبی برای نمایش استان رقم خواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه باید کارهای نمایشی همراه با پژوهش و آموزش باشد و در این مقوله هر چه هزینه شود سرمایه است، گفت: بستر و انگیزه در جوانانی که کارهای نمایشی انجام می دهند وجود دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: حرکت در مسیر بالندگی نمایش جاده یک طرفه است که توقف در آن ممنوع است.

محبی از رسانه ها درخواست کرد برای نمایش استان مطالبه گری و فضای نقد داشته باشند چرا که در فضای نقادی رقابت های سالم رقم می خورد.

وی با بیان اینکه در حوزه نمایش ظرفیت های بسیار خوبی داریم و هنر نمایش بر خلاف سینما و فیلم می تواند خود را بهبود کیفیت دهد، عنوان کرد: در نمایش بالندگی و شکوفایی وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: در هر رتبه علمی قرار داشته باشیم اما همواره نیاز به آموزش است و باید مطالب جدید را فرا گیریم.

محبی با بین اینکه تیرماه امسال پلاتو نمایش قاین کلنگ زنی شد که ظرفیت خوبی برای هنرمندان ایجاد می کند، گفت: همچنین مجوز راه اندازی شرکت تعاونی چند منظوره فرهنگ و هنر خراسان جنوبی گرفته شد که از امروز به منظور حمایت و توسعه اقتصادی اصحاب فرهنگ و هنر استان کار خود را در استان آغاز می کند.

وی تصریح کرد:بزرگترین مشکل در بحث فرهنگ و هنر این بود که نمی توانستیم محصولات تولیدی را به بیرون عرضه کنیم اما می توان از این تعاونی در این جهت بهره برد.

گفتنی است؛در پایان این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی از نفرات برتر جشنواره تجلیل شد.

حمایت استاندار خراسان جنوبی جهت حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان در جشنواره های ملی

حمایت استاندار خراسان جنوبی جهت حضور اصحاب فرهنگ و هنر استان در جشنواره های ملی
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه چهره های گران قدر اصحاب فرهنگ و هنر استان را باید با تمام وجود قدرشناسی کرد از این جهت که برای حضور آنان در جشنواره های کشوری برنامه ریزی شود و قطعاً مورد حمایت من است و برای انجام آن از تمام جوانب و هزینه‌ها اعتبار اختصاص خواهم داد.

به گزارش روابط عمومیی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛محمد مهدی مروج الشریعه شامگاه (٢٨ شهریور) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبیبا تاکید بر اینکه در حال حاضر نیز جامعه نیاز به شادابی و نشاط دارد و این زایده تفکر و اعتقاد هنرمندان است، گفت: هنر و هنرمند امروز فضای بانشاط را می توانند برای هر جامعه ای فراهم کند.

مروج الشریعه با بیان اینکه از تمام برنامه های توسعه فرهنگی و هنری موجود در خراسان جنوبی تمام قد حمایت خواهم کرد، ادامه داد: خود را موظف می دانم به عنوان استاندار به دستورات مسئولان قبلی استان پایبند باشم.

وی با اشاره به اینکه پهنه هایی از کشور با محدودیت توسعه ای به دلیل فقدان زیرساخت های مناسب مواجه هستند، افزود: یکی از مهمترین مسائل آب است و خراسان جنوبی برخلاف خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان رنجش بیشتری به خاطر فقدان آب دارد در حالی که آب مهمترین عامل توسعه در همه زمینه ها است.

استاندار خراسان جنوبی به وجود استعدادها و ظرفیت های بسیار استان اشاره کرد و گفت: در یک منطقه کوچک کویر نوردی از کرمان با حمایت مسئولان سالانه ۵ میلیون نفر گردشگر دارد در حال که خراسان جنوبی استعدادهای فراوانی برای کویر نوردی دارد.

وی با بیان اینکه توریست و گردشگر یعنی تولید و درآمد و ایجاد اشتغال، تصریح کرد: باید در این جهت از ورود توریست و گردشگر به خراسان جنوبی استقبال کنیم.

مروج الشریعه بیان کرد: چهره های گران قدر اصحاب هنر استان خراسان جنوبی را باید با تمام وجود قدرشناسی کرد از این جهت که برای حضور آنان در جشنواره های کشوری برنامه ریزی شود و قطعاً مورد حمایت من است و برای انجام آن از تمام جوانب و هزینه‌ها اعتبار اختصاص خواهم داد.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: این کمک برای این است که هنرمندان زیادی به استان ورود کنند و به تبع آن چهره استان و قدردانی از هنر و هنرمند در تابلوهای ملی معرفی می شود و این کافی نیست و در گام بعدی برای استفاده از گروه های موجود در کشورهای اسلامی باید تلاش کنیم چرا که می تواند در ادبیات مشترکی شکل های متعددی از هنر و هنرمند را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه مبادلات و تبادل فرهنگی و هنری میدان وسیعی دارد، عنوان کرد: باید به سمتی برویم که جشنواره های بین المللی را در رشته های مختلف در مرکز استان خراسان جنوبی پایه گذاری و اجرا کنیم.

مروج الشریعه به راه اندازی تعاونی چند منظوره فرهنگ و هنر در استان اشاره کرد و گفت: از عرصه فرهنگ و هنر نیازمند اشتغال زایی های بسیار وسیع هستیم و این پتانسیل وجود دارد بنابراین تقاضا دارم به سمت پروژه های اشتغال زا در عرصه فرهنگ و انواع و اقسام آموزش های هنری و هنرمندپروری و تولید تجهیزات هنری بروید.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: شعار امسال مقام معظم رهبری اقتصادی مقاومتی، تولید و اشتغال است و همه کیان نظام فصل و الخطاب رهبری است پس چرا در عرصه فرهنگ وهنر از این موضوع غفلت کنیم بنابراین از تعاونی فرهنگ و هنر استان در عرصه تولید برای اشتغال حمایت خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی می تواند بزرگترین مرکز تولید ابزار و تجهیزات هنری باشد، افزود: تعاونی فرهنگ و هنر می تواند این مهم را انجام دهد بنابراین با شرایط مناسب و تسهیلات یارانه دار از این تعاونی برای ایجاد فرصت اشتغال زایی جدید و کاهش نرخ بیکاری در استان حمایت می شود.

مروج الشریعه با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در بسیاری از حوزه های خدماتی می تواند به عرصه های جدید اشتغال زایی بپردازیم، اظهار کرد: باید به عرصه هر و فرهنگ بیشتر ورود پیدا کنیم و باید هنرمندان ایده های خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعکس کنند و بنده تا هر زمانی که باشم پشتیبان همه هنر و هنرمندان خواهم بود

برگزیدگان یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند

برگزیدگان یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی معرفی شدند
یازدهمین جشنواره تئاتر خراسان جنوبی با معرفی دو اثر برگزیده نمایشی «این مرد» از بیرجند و « کشتارگاه » از قاین برای شرکت در جشنواره تئاتر بین المللی فجر به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی سه شنبه ۲۸ شهریورماه با حضور استاندار خراسان جنوبی،مسئولان و هنرمندان تئاتر این استان در آمفی تئاتر علامه فرزان این اداره کل برگزار شد.
در این مراسم بعد از قرائت بیانیه هیات داوران برگزیدگان یازدهمین جشنواره تئاتر استانی خراسان جنوبی به شرح زیر اعلام شد.
بهترین کارگردان ها:

رتبه اول:آقایان سیدفرید فرساد و محمدحسین خراشادیزاده/نمایش «این مرد»

رتبه دوم:رسول رنجبر و محمدحسین پور ابلی/نمایش «کشتارگاه»

رتبه سوم : آقایان عارف موحد و مهدی مسروری/نمایش «کافه سایه»

بهترین بازیگران مرد:

رتبه اول:جناب آقای میثم صدرا/نمایش «این مرد»

رتبه دوم: جناب آقای رضا عبدالهی/نمایش «کافه سایه»

رتبه سوم: جناب آقای سیدرضا قالیبافان/نمایش «طهران معجزه ندارد»

بهترین بازیگران زن:

رتبه اول:سرکار خانم فهیمه هرمزی/نمایش «این مرد»

رتبه دوم: سرکار خانوم ریحانه سادت حسینی/نمایش «این مرد»

رتبه سوم: خانم ها الهام پدید و پروین طالبی/نمایش «طهران معجزه ندارد»

بازیگران خردسال: آریا عبداللهی«نمایش این مرد» و محمد علی محسن زاده«عمارت کادری»

بهترین طراحان صحنه:

رتبه اول:جناب آقای میثم صدرا/نمایش «این مرد»

رتبه دوم: جناب آقای محمدحسین پور ابلی/نمایش «کشتارگاه»

رتبه سوم: آقایان عارف موحد و مهدی مسروری/نمایش «کافه سایه»

بهترین نمایشنامه نویسان:

رتبه اول: آقایان سیدفرید فرساد و محمدحسین خراشادیزاده/نمایش «این مرد»

رتبه دوم: آقایان محسن براتی و رسول رنجبر/نمایش «کشتارگاه»

رتبه سوم: جناب آقای باقر بارانی/نمایش «پنج وارونه»

بهترین گریم:خانم ها طاهره محمدزاده و شهلا قربانی/نمایش «کافه سایه»

بهترین آهنگساز و موسیقی:جناب آقای مجتبی عدل/نمایش «کافه سایه»

بهترین طراحی لباس:سرکار خانوم زهرا دلیر/نمایش «عمارت کادری»

بهترین طراحی پوستر و بروشور:امید شرکت/نمایش «طهران معجزه ندارد»

همچنین دو نمایش «این مرد» از بیرجند و «کشتارگاه» از قائن به جشنواره فجر راه یافتند.

در این جشنواره نیز از مادر هنرمند استان مرحوم عادله خاتونی وهمچنین هیات داوران جشنواره تقدیر به عمل امد.

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان نهبندان

برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان نهبندان
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امسال، سال تئاتر استان است چرا که توانست تماشاگر بیاورد، گفت: برگزاری سوگواره تعزیه، جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان به میزبانی خراسان جنوبی و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی در شهرستان نهبندان از فعالیت های پیش روی این انجمن در سال جاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛علی شریفی شب گذشته (٢٨ شهریور) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره تئاتر استان خراسان جنوبی در آمفی تئاتر علامه فرزان این اداره کل بیان داشت:این جشنواره امسال چند ویژگی داشت یکی این که انتخاب های خود را از دل اجراهای عمومی قرار داده است چرا که به اجرای خوب، همراهی با مخاطب و جذب تماشاگران فکر کردند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های امسال جشنواره تئاتر این است که همه گروه های نمایشی جوان و با نشاط و امیدوار هستند تا نقطه آغازینی باشند، گفت: همچنین امسال تمام گروه ها نمایشی از شهرستان هایی که ثبت نام کردند در جشنواره شرکت کردند و می توان همه تماشاگران تئاتر سال گذشته استان را که علاقمند به شرکت در جشنواره بودند را ببینیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با اشاره به استقبال مردم استان از اجراهای تئاتر، افزود: امسال ٢٣ هزار تماشاگر داشتیم که بیشتر آنان با خرید بلیت تئاتر این کار را انجام دادند و برای اولین بار این همه تماشاگر رو در روی تئاتر استان بودند.

شریفی ادامه داد:در مهلت ارسال آثار ١٨ گروه نمایشی برای ورود به یازدهمین جشنواره تئاتر استان ثبت نام کرد که از این تعداد ٢ گروه انصراف و ١۶ گروه به مرحله بازبینی راه یافتند.

وی از راهیابی ١٠ گروه نمایشی به یازدهمین جشنواره استانی تئاتر خراسان جنوبی خبر داد و بیان کرد: این نمایش ها با عناوین «کشتارگاه» از قاین، «کافه سایه»، « طهران معجزه ندارد»، « این مرد»، «عمارت کادری»، «جلابیب»، «کسوف» و «پنج وارونه» از شهرستان بیرجند، «بی بی میراب» از سربیشه، «پناهنده» از سرایان است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله