معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کسب مقام اول دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی توسط بتول نقی زاده کاخکی مدیر سفره خانه سنتی طوبی بیرجند خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، مرتضی عربی افزود جشنواره ملی آش ایرانی یکی از معتبرترین جشنواره های ملی است که از سال ۱۳۸۴ در استان زنجان برگزار می گردد و برترین سرآشپزهای کشور در آن حضور دارند . این جشنواره از هشتم لغایت دوازدهم شهریور ماه سال جاری در زنجان برگزار گردید.

وی بیان داشت: پس از جمع بندی امتیازات افراد شرکت کننده در بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با حضور اعضای تیم داوری مقام های اول تا پنجم معرفی شدند که بتول نقی زاده کاخکی از استان خراسان جنوبی و حمیرا شفیعی از شهرستان طارم استان زنجان به ترتیب اول تا دوم شدند. همچنین لیلا زارع از استان کردستان سوم و خانم حسینی از کرمانشاه به مقام چهارم این جشنواره دست یافت. فهمیه صالحی از کرمانشاه نیز به عنوان نفر پنجم جشنواره معرفی شد.

عربی گفت: شاخص های اصالت، طعم ، بو و مزه، بهداشت، تزئین و سفره آرایی و جا افتادگی در بررسی آش های بخش مسابقه دراولویت بود . دراین دوره ازجشنواره آش ایرانی ۴۵ گروه آشپزی با پخت ۴۲ نوع آش محلی باهم رقابت کردند

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله