مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از شناسایی و پلمپ سه واحد غیرمجاز طی روزهای اخیر در شهرستان بیرجند خبر داد
، دکتر سعید شوکتی فرد با اعلام این خبر افزود : طی بازدیدهای مستمر کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه یک مرکز ارائه خدمات زیبایی که به انجام خدمات از قبیل : لیزر موهای زائد،جوان سازی پوست با دستگاه، ماساژ درمانی و … به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مجوز قانونی فعالیت می نمود . در طی بازدید مشترک با نماینده پلیس اماکن این مرکز پلمپ و پرونده مربوطه جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارسال گردید .
وی همچنین به پملپ دو احد غیرمجاز دندانسازی و مرکز ارائه خدمات دندانپزشکی اشاره و تصریح کرد:طبق ماده ۳ قانون مقررات امور پزشکی و دارویی هرگونه فعالیت و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز غیرقانونی تلقی می شود و افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی می گردند.
دکتر شوکتی فرد از عموم هم استانی ها خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحدها و موسسات غیرمجاز درمانی، هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمانهای پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اطلاع یا به اداره نظارت بر درمان دانشگاه گزارش نمایند.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور