عرب نژاد مدیرکل بهزیستی استان:
ایران درزمره کشورهای با نرخ پایین خودکشی است
وی گفت :درکشور ما امار خودکشی بین خانمها بیش ازاقایان است.
مدیرکل بهزیستی استان گفت خود کشی الگوی یادگیری ندارد اما نحوه ی خودکشی یادگیری پشت سر دارد.
عرب نژاد گفت :تحقیقات نشان میدهد که ارتباط منفی معناداری بین گرایش به اسلام وخودکشی وحود دارد و به همین لحاظ خودکشی در جوامع اسلامی کمتراست.

وی افزود:خودکشی پنجمین علت مرگ دربین افراد ۳۰ تا ۴۵ ساله است ودومین علت مرگ افراد ۱۵ تا ۲۹ ساله می باشد ازهر۲۷ خودکشی فقط یک مورد به مرگ منتهی میشود”ازهر۱۰ نفر فقط یک نفر به اورژانس مراجعه میکند وازطرفی خودکشی مجدد درافرادی که قبلا خودکشی کرده اند۲۰ برابر بیشترازدیگران میباشد.
عرب نژاد گفت :اسیب اجتماعی سن وسال ندارد”اما برخی بررسی ها نشان میدهد بیشترین خودکشی ها در افراد ۱۵ تا۴۵ سال رخ میدهد وتمایل به خود کشی در۱۲ تا ۱۵ سالگی به اوج میرسد زیرا افراد دراین دوره بحرانی ترین زمان زندگی خودرا طی میکنندوبروز تغییر درهورمونها زمینه خودکشی را تقویت میکند.
این مقام مسئول استانی افزود:درمطالعات انجام گرفته خودکشی با انگیزه اختلافات خانوادگی با۴۱ درصد بالاترین علت خودکشی را بخوداختصاص داده است که با استفاده از ظرفیت خط ۱۲۳ و ۱۴۸۰ می توانیم از بروز اختلافات خانوادگی پیشگیری کنیم.
عرب نژاد با اشاره به اهمیت مشاوره افزود: فرهنگ سازی مشاوره اقدام مهمی است که با استفاده از ظرفیت همه دستگاهها اجرایی و روحانیون معظّم میتوان این مهم را تحقق بخشید.
وی گفت :واقعیت این است بیش از ۷۵ درصد کسانی که موفق داشته اند درچند روز یا هفته ی قبل پیش ازمرگشان کارهایی کرده اند که برای دیگران حاکی از ان بوده که درناامیدی شدیدی به سر میبرند”
مدیرکل بهزیستی گفت متاسفانه آموزش و پرورش ما درجریان پرورش خوب کار نکرده است. تاکید صرف بر بحث آموزش باعث آن شده خانواده ها نیز از موضوع پرورش فرزندان غافل شوند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله