استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تشکیل شورای روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان آمادگی داریم در این خصوص طی مدت یک ماه آینده باید دغدغهها شناسایی و اعلام شود.
سید محمدرضا هاشمی در نشست صمیمی با مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان افزود: مدیر روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در این مدت، دغدغهها و مشکلات روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان را شناسایی و احصا کند تا در شورای اداری دفاع شود.
وی بیان کرد: کار روابط عمومی بسیار ظریف، حساس و ارزشمند است و با درایت، هوشمندی و ذکاوت مجموعه روابط عمومیها موفقیت حاصل میشود.
استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: معتقدیم موتور محرکه هر دستگاهی در جهت مردمداری، امیدآفرینی و اعتمادبخشی، مجموعه روابط عمومی آن است به همین دلیل به عنوان خادم مردم استان جایگاه خاصی برای این مجموعه قائل هستم.
وی اظهار کرد: شاید وقت و دغدغهای که برای انتخاب روابط عمومی استانداری صرف شد برای انتخاب معاون استاندار نشد، روابط عمومیها باید مطالبهگری داشته و جایگاه خود را حفظ کنند.
هاشمی تصریح کرد: روابط عمومی یعنی مهارت شنیدن، گفت و گو و ارتباط لذا امروز روابط عمومیای موفق است که رسانه را رفیق خود دانسته، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بوده و زمینهساز امیدآفرینی باشد.
وی از روابط عمومیها به عنوان فرماندهان جهاد تبیین یاد کرد و گفت: مدیران باید برای روابط عمومی دستگاه اجرایی جایگاه خاصی قائل باشند، اگر مدیری برای روابط عمومی احترام قائل بود برای خود احترام قائل شده است.
استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر مدیری میخواهد در حوزه اقناع سازی، مردمداری و پویایی گام بردارد باید جایگاه روابط عمومی را ارتقا دهد اما نگاه برخی مدیران به روابط عمومی در حد تبلیغات است.
وی ادامه داد: به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان برای روابط عمومی دستگاههای اجرایی ارزش قائلیم و معتقدیم برای امیدآفرینی و معرفی فرصتهای بالقوه استان فراتر از مرزهای جغرافیایی، به روابط عمومیها نیاز داریم.
هاشمی یادآور شد: امروز روابط عمومی فقط در حیطه کاری دستگاه اجرایی نیست بلکه تولید محتوا، اقناع سازی، امیدآفرینی، نیمه پر لیوان را منعکس کردن کار روابط عمومی است اما به شرطی که مدیران کل نیز حمایتهای لازم را از این مجموعه داشته باشند و امکانات و تجهیزات را تامین کنند.
وی تاکید کرد: در زمینه اطلاع رسانی، تبیین، اقناع سازی و روشنگری کم کاری شده است در حوزه اطلاع رسانی میتوان کارهای ارزشمندی انجام داد.
استاندار خراسان جنوبی بر لزوم مهارت آموزی برقراری ارتباط توسط مدیران روابط عمومیها تاکید کرد و گفت: یک روابط عمومی میتواند سمبل گفتار، سخنرانی، گویش و تولید محتوا باشد.
وی افزود: برخی رسانهها از ارتباط ضعیف روابط عمومی دستگاههای اجرایی گلایه دارند درحالیکه مسئولان روابط عمومی و مدیران دستگاههای اجرایی باید فرصت طلایی استفاده از رسانهها را قدر بدانند، روابط عمومیای موفق است که از ظرفیت رسانه برای بیان اقدامات، توانمندیها، تبیین دستاوردها، ضعفها و مشکلات استفاده کند.
هاشمی سه شرط روابط عمومی موفق را مردم داری، تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی و جهاد تبیین دانست و افزود: حامی روابط عمومیها هستم و در شورای اداری آتی نقش، اهمیت و جایگاه روابط عمومی به مدیران دستگاههای اجرایی تذکر داده میشود.
وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی مستعد اما کمتر توسعه یافته یاد کرد و گفت: چند محور فرودگاه و ساماندهی پروازها، بازارچههای مرزی، کشاورزی، گردشگری و معدن در اولویت استان قرار گرفته است.
استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان با دارا بودن ظرفیتها و پتانسیلها متنوع در بخشها مختلف، ایرانی کوچک است که اکنون در پنج محوز مذکور پنج کارگروه تخصصی تشکیل شده و به طور مستمر جلسات برگزار و موضوعات مختلف پیگیری خواهد شد.
نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور
دیدگاه ها برای این نوشته بسته شده است.