.
?معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ثبت جهانی روستای خراشاد در حوزه صنایع دستی وظیفه ما را سنگین تر کرده است.
پویا محمودیان، با بیان این مطلب در بازدید از روستای جهانی خراشاد گفت:بعد از ثبت جهانی روستای خراشاد اتفاقات بسیار خوبی در بحث ارتقاء صنایع دستی منطقه و افزایش جایگاه صنعتگران صنایع‌دستی استان صورت گرفته است.
?وی در بازدید از بازارچه در حال ساخت صنایع دستی نیز تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود، باید بازارچه ای در شأن روستای جهانی خراشاد ساخته شود.
?به گفته وی؛ سال گذشته بخش اندکی از منابع مالی مورد نیاز این بازارچه تأمین شد و سعی بر این است که مابقی اعتبارات نیز به زودی به این پروژه تزریق شود.
?بر اساس این گزارش، بازارچه دائمی صنایع دستی خراشاد، با هزینه کرد اعتباری معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در زمینی به مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت است.
?شایان ذکر است:خراشاد، روستایی است واقع در ۲۴ کیلومتری جنوب شرقی بیرجند که به لحاظ نخبه پروری،صنایع دستی و زیباهای طبیعی شهرت دارد.
?رونق صنایع دستی در خراشاد سبب شد، این روستا به عنوان اولین روستای هدف صنایع دستی کشور معرفی شود و در سال ۱۳۹۶ هم به عنوان روستای پارچه بافی سنتی ثبت جهانی شد.