مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری همایش سلامت اجتماعی و ضرورت آن در اجتماع با تاکید بر خانواده تا پایان هفته جاری خبر داد.
علی عرب نژاد بیان داشت؛
امروزه نگاه به حوزه سلامت از سلامت جسمی فراتر رفته و ابعاد مختلف سلامت از جمله سلامت اجتماعی را در بر می گیرد لذا اهمیت این موضوع و لزوم نگاه دوراندیشانه جهت نیل به سلامت اجتماعی بعنوان پیش نیاز توسعه اجتماعی، سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی ضروری به نظر می رسد. در این راستا در برنامه ششم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران (۱۴۰۰-۱۳۹۶ ) حوزه سلامت اجتماعی به خوبی دیده شده است و سازمان بهزیستی بر اساس وظایف ذاتی و پیش بینی شده در قانون بعنوان متولی سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران های اجتماعی ، ارائه خدمات حمایتی و توان بخشی به کلیه مددجویان و گروههای آسیب پذیر از قبیل زنان ، کودکان ، سالمندان تعیین شده است.
وی اظهار داشت؛
از اینرو به منظور تبیین جایگاه سازمان بهزیستی و افزایش زمینه های مطالبه گری اجتماعی و همزمان با هفته بزرگداشت خانواده ، اداره کل بهزیستی استان همایش استانی «سلامت اجتماعی و ضرورت آن در جامعه با تاکید بر جایگاه نهاد خانواده» رادر روز پنجشنبه ۳۰ شهریور از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۱ و با حضور معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور برگزار می نماید .
عرب نژاد گفت؛ همچنین در حاشیه همایش از خانواده های موفق و توانمند شده تحت پوشش و فرزندان موفق آنان تقدیر بعمل خواهد آمد.
محورهای همایش به شرح ذیل می باشد:
– سلامت اجتماعی و خانواده
– سلامت اجتماعی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیتها
– سلامت اجتماعی و توانبخشی اجتماعی
– سلامت اجتماعی و نشاط اجتماعی
– نقش سرمایه های اجتماعی در ارتقاء سلامت اجتماعی

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله