مهندس رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی گفت: شهرستان سربیشه با دارا بودن دو روستای شگفت انگیز و همچنین استقرار ۳۰درصد عشایر استان در این منطقه دارای ظرفیت خوبی در بحث صنایع دستی و گردشگری است که متاسفانه تا کنون مغفول مانده و بایستی برای معرفی و رونق آنها تلاش کنیم.

وی افزود: خوشبختانه در شش ماهه اول سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال قبل شاهد رشد پنجاه درصدی گردشگران خارجی به استان هستیم و بایستی با ایجاد زیر ساخت های مناسب در شهرستان سربیشه تلاش کنیم سهم شهرستان از حضور گردشگران خارجی افزایش دهیم و در این راه بایستی همه مسئولین و مردم با میراث فرهنگی همکاری کنند.

این مدیر استانی اضافه کرد: پنبه خود رنگ مله که مواد اولیه بافت عبا است در گذشته در منطقه سربیشه کشت می شده و چنانچه جهاد کشاورزی زمینه تولید مجدد این محصول را فراهم کند میراث فرهنگی آمادگی دارد دوره های عبا بافی را در سطح شهرستان و با هدف ایجاد اشتغال پایدار در منطقه برگزار کرده و از کارگاه های تولیدی این رشته حمایت کند.

رمضانی اذعان کرد: در سال گذشته برای احیاء هنر اصیل و پر طرفدار برکه بافی تلاش زیادی صورت گرفته و امیدواریم با توسعه این صنعت پر درآمد شاهد تولید هرچه بیشتر و صادرات این محصول با کیفیت باشیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله