قطعی شدن رفتن مهندس پروزی و آمدن دکتر مروج‌الشریعه به عنوان استاندار خراسان جنوبی، محل سر و صدای اصولگرایان تند استان و باعث خوشحالی این طیف شده است. گویی این گمانه‌زنی‌ها وجود دارد که استاندار نیامده بر صدارت استانداری این استان محروم، استاندار دولت در سایه‌ی آن‌هاست تا استاندار دولت مستقر.

به هر صورت گروه‌های حامی دولت، چه موافق و چه مخالف با دکتر مروجه‌الشریعه، استاندار معرفی شده، باید یک بار دیگر به این بر اساس این سخنان دکتر روحانی در مراسم تعیین استانداران جدید اعتماد کنند :

✅فضای جامعه باید امن باشد و نه امنیتی؛ امنیتی شدن فضای جامعه به معنای فرار سرمایه، فرار مغزها و عدم پیشرفت است.

✅مشروعیت همه‌ی ما بر مبنای رأی مردم است.

✅باید در اداره‌ی استان‌ها به خواست و مطالبه‌ی مردم در دوران انتخابات توجه شود.

✅ «اعتدال» مشی دولت است؛ افراط و تفریط جز ضرر و خسران نتیجه‌ای ندارد.

و با اعتماد به نماینده‌ی جدید دولت، دست افراطیون را کوتاه کنند و ادامه دهنده پروژه‌هایی باشند که  مهندس پرویزی آنان را کلید زده است. در این میان  اما آیا استاندار تازه از راه رسیده و تازه نفس، به این توصیه‌های رییس‌جمهور معتقد است یا خیر؟ سوال بی جوابی که همه منتظر عملکرد استاندار جدید هستند و  یا این که  ایشان قبل از این، بازی دوسر برد خود را  با نمایندگان و طیف وابسته  آنها بسته است تا دچار حواشی  که این طیف برای  مهندس پرویزی  خلق نموده اند !! نگردد.

 و یا آیا موازنه‌ی سیاسی نمایندگانی که در مجلس، نسبت به لیست امید در اقلیت هستند بر توصیه‌های رییس‌جمهوری غلبه می‌کند و یا توصیه‌های وزیر کشور صرفا نقشه راه استاندار خواهد بود.

به هر صورت چند چالش مهم در پیش روی استاندار جدیدالورود خراسان جنوبی خواهد بود. اول چالش پیگیری کارهای عمرانی و اقتصادی که مهندس پرویزی آنان را کلید زده است. دومین چالش، همسویی با رای مردمی است که به رییس‌جمهوری، جناب آقای  دکتر حسن روحانی، اعتماد کردند و پای صندوق رای رفتند. چالش بعدی این است که استاندار جدید خواهد توانست با نمایندگانی به ظاهر همسو با ایشان، ولی کاملا مخالف با آرای بیست و چهار میلیونی مردم، با برنامه‌هایش در امور  عمرانی و زیر بنایی از مهندس پرویزی پیشی بگیرد و یا حداقل شبیه این مرد باشد؟ یا مرزهای خدمت را فراتر از این مرد بشکند ؟ چالش بعدی گروه‌های سیاسی همسو با دولت هستند که این روزها، باز شایعات درست و نادرست، آنان را درگیر بازی‌های پشت پرده کرده است و سوال های بی شماری  در ذهن دارند که با عمکرد پیش روی استاندار جدید این موضوع کاملا حل خواهد شد .

 در پایان آیا دکتر مروج‌الشریعه، همان‌گونه که در رزومه‌اش آمده  است معتدل خواهد بود یا آمده است تا همسوی جریان اصولگرای افراطی در قامت اعتدل و امید  باشد؟ ایا امید روزها انتخابات در عملکرد ایشان هویدا خواهد بود یا باز های سیاسی جایگزین رای بیست و چهار میلیونی مردم خواهد شد ؟ باید منتظر بود و تصمیمات نماینده‌ی عالی دولت را در آینده‌ی نه چندان دور دید. آن‌گاه می‌شود واقعیت را از حدس و گمان‌ها  را درک کرد.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله