استاندار خراسان جنوبی در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی استان مطرح کرد؛

?یکی از مهمترین و اساسی ترین برنامه ها و وظایف مدیران در شرایط فعلی محقق ساختن شعارها و منویات مقام معظم رهبری و برنامه های رئیس جمهوری محترم در زمینه اقتصاد مقاومتی است چرا که این امر برنامه ای عالمانه و هوشمندانه برای برون رفت از مشکلات و معضلات اقتصادی است.

?ستاد اقتصاد مقاومتی از جمله مهمترین جلسات اقتصادی استان است

? این جلسات باید فشرده تر و متراکم تر و با ارائه برنامه ای زمان بندی شده ، راهبردی و قابل اجرا برگزار گردد تا بتوان به نتایج عملی در زمینه های مختلف برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی دست یافت.

? در این جلسه علاوه بر مباحث اقتصادی، سایر مولفه های تاثیرگذار بر موضوع اقتصاد مقاومتی از جمله موضوعات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی نیز به طور غیر مستقیم باید مورد توجه قرار گیرد.

? اعضای این ستاد باید با عزمی جدی و کاملاً هدفمند و اثربخش در جلسات حضور پیدا کنند.

?مقام معظم رهبری ۷سال به صورت مداوم نامگذاری سال ها را با محوریت اقتصاد نامگذاری کردند که این امر نشانگر مطالبه جدی مردم و رهبری در زمینه اقتصادی و اهمیت این امر برای کشور در ابعاد مختلف است از این رو کارگزاران دولت در استان با همکاری سایر قوا و نهادهای قضایی، نظامی ، انتظامی و امنیتی باید برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده با تمام توان حرکت کنند.

? همه اجزای نظام مکلفند در راستای محقق ساختن شعار سال همکاری و تلاش کنند .

? مدیران دولتی نیز به عنوان یکی از ارکان مهم نظام باید شبانه روز در جهت اجرایی کردن این امر بر اساس یک برنامه مشخص تلاش و برنامه ریزی کنند و همه ما به عنوان مسئولین این استان در این زمینه وظیفه قانونی، شرعی و اداری داریم .

 

⭕️⭕️طرح تکاپو یکی از طرح های مهم استان در زمینه اقتصاد مقاومتی است

?با توجه به اینکه در حال حاضر رفع معضل بیکاری یکی از مهمترین دغدغه های نظام و دولت است باید از تمام ظرفیت ها از جمله طرح تکاپو برای حل این مشکل نهایت استفاده صورت گیرد.

?یکی از مهمترین فرصت های اشتغالزایی در استان اجرای طرح های it و ict است که ستاد و کارگروه اشتغال استان باید پیگیری کنند.

? خراسان جنوبی به دلیل خشکسالی های چندین ساله و افت شدید منابع آبی با مشکلاتی در این زمینه مواجه است .

?آب به عنوان مهمترین عامل توسعه در این استان با کمبود مواجه است اما این به معنای باز ایستادن حرکت قطار توسعه استان نیست.

?خراسان جنوبی در موضوع گردشگری دارای ظرفیت های بسیار خوبی است.

? باید برای معرفی صنایع دستی استان برنامه ای جامع، کامل و قابل اجرا ارائه شود ؛ این در حالیست که بازاریابی محصولات ، تولیدات و صنایع دستی استان می تواند به رونق بخشی به این بخش کمک قابل توجهی نماید.

باید تلاش کنیم تا ۱۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن استان اجرایی شود

? مشکلات کارخانه فولاد قاینات باید به صورت تخصصی و در محل پروژه مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شود.

? مسئولین استان کارگزاران نظام و دولت تدبیر و امید هستند.

? شان و منزلت همه ما خدمت به مردم و تلاش بی وقفه برای محقق ساختن سیاست ها و برنامه های کاری دولت دوازدهم است و در این راه هم افزایی و همپوشانی با سایر دستگاه ها بسیار مهم است.

⭕️⭕️ اقتصاد مقاومتی یک تغییر رویکرد و تغییر نگاهی است که موجب می شود ظرفیت های اقتصادی مورد استفاده بهینه قرار گرفته و با رویکردی متفاوت ، عالمانه و هوشمندانه اهداف اقتصادی اجرا شوند.

? تقویت پایه های دانش بنیان در طرح های اقتصادی ازمولفه های اقتصاد مقاومتی است.

? توجه به بنیان های سرمایه گذاری، توجه به استانداردهای روز دنیا و توجه به ظرفیت های بومی و درون نگری از دیگر مولفه های اقتصاد مقاومتی است که موجب می شود ظرفیت تولید و اشتغال در سایه امنیت و آرامش به حداکثر ممکن ارتقاء یابد.

⭕️⭕️ تعهد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی دولت در سال جاری کاری بزرگ و قابل ستایش است.

? باید با مسئولیت بخشی به واحدهای زیرمجموعه و استفاده از تمامی ظرفیت های کاری و اداری در اختیار برای رسیدن به اهداف در این زمینه تلاش کرد.

?جذب سرمایه گذار خارجی از دیگر برنامه های مهم کاری استان است.

?باید یک برنامه جامع برای تقویت رویکردهای بین المللی استان ارائه شود تا بتوان از ظرفیت های برون مرزی نیز هرچه بهتر و بیشتر استفاده کرد.

? حضور تولیدکنندگان در بازارهای فروش محصولات خصوصاً در استان های همجوار مورد تاکید است.

? ایجاد نمایشگاه ویترین محصولات تولیدی استان در این استان ها می تواند نقش تعیین کننده ای در توسعه داشته باشد.

?در اولویت هدفگذاری در بودجه استان باید به سمت آندسته از زیرساخت هایی که در تولید اشتغال مستقیم با رویکرد صنعت، معدن ، کشاورزی و خدمات با پیشانی گردشگری نقش مهمتری ایفا می کنند، سوق داده شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله