دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: چنانچه مسوولان در راستای وظایف خود کوتاهی کنند به عنوان ترک فعل مورد تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

حجت الاسلام علی نسایی زهان در دیدار مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان درخصوص آزادسازی سهام عدالت گفت و گو کرد.

وی افزود: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر آزادسازی سهام عدالت و تاکیدات معظم له در راستای مشارکت واقعی مردم در مالکیت و مدیریت شرکت‌های سرمایه‌گذاری، انتظار می‌رود افرادی در هیات مدیره این شرکت‌ها معرفی و انتخاب شوند که دلسوز باشند و در جهت حفظ حق و حقوق و سرمایه‌های سهامداران نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.

دادستان بیرجند اظهار داشت: خوشبختانه ارزش سهام عدالت در استان خراسان جنوبی نسبت به استان‌های همجوار خیلی بالاتر و بهتر است.

وی گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی از استان‌های کم‌برخوردار و محروم است، امید مردم و سهامداران به حفظ و بهره‌مندی از سرمایه‌هایی مانند سهام عدالت است لذا تمامی مسوولان استانی به خصوص اداره کل امور اقتصادی و دارایی باید همه توان خود را بکار گیرند تا  مردم استان از سرمایه‌گذاری شرکت‌های پرسود و پربازده بهره‌مند شوند و حق هیچ سهامداری ضایع نشود.

حجت الاسلام نسایی زهان از مردم و سهامداران نیز خواست پس از تشکیل جلسه مجمع، هم مطالبه‌گری داشته و پیگیر وضعیت سهام خود باشند و هم تخلفات احتمالی را گزارش کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان جنوبی نیز در این دیدار گزارشی از وضعیت تعداد اشخاص سهامدار عدالت در استان ارائه و بیان کرد: برخی از سهامداران روش‌های مستقیم  و برخی دیگر روش غیرمستقیم مدیریت سهام خود را انتخاب کرده و تعدادی در سامانه سجام پذیرش شده و کد معاملاتی را دریافت کرده‌اند.

عیسی جعفری گیو از تشکیل مجمع شرکت سرمایه‌گذاری استان مربوط به سهام عدالت در آینده نزدیک خبر داد.