مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت از نمایندگان مجلس خواست ثبت عنوان شهید را در قانون اصلاح اختیارات بسیج سازندگی تصویب کنند.

  مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: اگر امروز جریان جهادی کشور به عنوان قدرت نرم نظام مقدس به رخ جهانیان کشیده می‌شود، اگر حرکت جهادی در جنگ با فقر، خود را نشان می‌دهد و گروه‌های جهادی با عمل خود مردم را به احسان دعوت می کنند، به این دلیل است که جهادگران از مکتب علوی و نهضت عاشورایی درس در زمین و در زمان با امام بودن را گرفتند.

وی اطاعت از ولی را الگوی جهادگران دانست و گفت: اگر جهادگران این ولایی بودن را ثابت کردند آیا مسئولین این وظیفه را ندارند که کار جهادگران را تسهیل کنند؟

سردار زهرایی از نمایندگان مجلس جدید و مسئولان خواست عنوان شهید را در قانون اصلاح اختیارات بسیج سازندگی تصویب کنند تا شرمنده شهدا و خانواده‌های آنان نباشیم.

وی گفت:اگر جریان جهادی امروز به این ثمره رسیده است برای آن است که در سال ۴۷ ولی امر مسلمین جهان در قالب گروه جهادی به عنوان طلبه‌ای ۲۹ ساله در عمل، این الگوی رفتاری را بنیانگذاری کرد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور پدر معنوی جریان جهادی را مقام معظم رهبری دانست و گفت: به همین دلیل است که این جریان باید ولایی بماند و مهر سیاسی هیچ جریانی بر آن نباید بخورد.

سردار زهرایی با بیان اینکه به گفته رهبر معظم انقلاب نزدیک‌ترین فضا به دفاع مقدس، جریان الگو‌های جهادی است افزود: اردو‌های جهادی از معدود جنبش‌هایی است که جذب حداکثری و ریزش حداقلی دارد و جذابیت برای جوانان به وجود می‌آورد.

وی همچنین با بیان اینکه فردوس با قدم مبارک مقام معظم رهبری در سال ۴۷ در تاریخ ثبت شد گفت: ثبت این روز در تقویم ایران اسلامی جایی تبریک دارد، اما در ادامه وظیفه سنگینی به دوش من و شماست.

مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: مردم فردوس، خراسان جنوبی، جهادگران و هر که حب ولایت در دل دارد، باید مسیر ولایی را دنبال کند و حتماً باید از این مبدا کار اندیشه ای، فکری و گفتمانی انجام شود و کار خدمت رسانی با تمدنسازی و گفتمان سازی همراه باشد.
سرداری زهرایی گفت: در این راستا دبیرخانه دائمی جهاد مقدس در فردوس راه اندازی شد.

وی همچنین از راه اندازی سایت رسمی فردوس و نشان فردوس خبر داد و گفت: هر خیر و دستگاهی که در کشور علم خدمت به مردم را بر فرازد، این نشان را دریافت خواهد کرد و در هفته بسیج امسال از آنها قدردانی خواهد شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور