اولین نشست هم اندیشی دکتر علی اسماعیلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با مدیران رسانه های استان در سالن جلسات فرمانداری بیرجند برگزارشد.
علی اسماعیلی با اشاره به اینکه ضرورت برگزاری کارگاه آموزشی حقوق رسانه ها ویژه مدیران یکی از مهم ترین اولویت ها برای ما خواهد بود عنوان کرد: باید برای مدیران تشریح شود که همه اطلاعات امنیتی نیست و باید اطلاعات لازم را در اختیار رسانه ها قرار دهند چرا که تنها اطلاعاتی محرمانه است که فقط مهر محرمانه داشته باشد. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محرمانگی اطلاعات با حفظ ازادی اطلاعات و حق دانستن مردم باید صورت گیرد خاطرنشان کرد:کار خبرنگاری و روزنامه نگاری بسیار سخت است واگر بی مهری و نامهربانی از سوی مدیران با خبرنگاران شده عذرخواهی کرده و تلاش می کنم این اتفاقات کاهش یابد.

 

اسماعیلی خبرنگاران را اولین مجریان قوانین و نخبگان اطلاع رسانی دانست و بیان کرد: تربیت و پرورش خبرنگار تخصصی اولین انتظار مااز رسانه ها است چرا که در بیان مشکلات سوء برداشت نشود.
وی بر تولید امید و نشاط در جامعه توسط رسانه های استان و کشور تاکید کرد و گفت: ترس برخی مدیران از پاسخگویی به رسانه ها خرده فرهنگی است که چندین سال نهادینه شده است و باید کم کم تاثیرگزاری رسانه ها را به مدیران معرفی کرد. اسماعیلی ادامه داد: هیچ مدیری حق ندارد به واسطه انتقادات رسانه ها، برخورد غیر اخلاقی با آنان داشته باشد و واگذاری آگهی به رسانه را قطع کنند. به گفته وی نگاه مدیران به روابط عمومی باید تغییر یابد و از طریق این حوزه خدمات نظام و دستگاه های اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی از تشکیل پایگاه و شورای اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی خبر داد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی مکلف هستند تمام اخبار و اطلاعات را به این شورا اعلام کنند و مدیرانی که کم کاری کنند بدون تعارف به رسانه ها معرفی و عزل خواهند شد.

سرمایه گذاری خارجی تنها راه توسعه استان

اسماعیلی به مشکلات و وضعیت اقتصادی استان و کشور اشاره کرد و افزود: برای استان چاره ای جزء جذب سرمایه گذار نداریم و مشکل اشتغال از طریق سرمایه گذاری قابل حل است. به گفته وی برای فعال شدن اقتصاد مرز خراسان جنوبی در حال تلاش هستیم و از جانب جمهوری اسلامی ایران مشکلی از این جهت وجود ندارد اما کشور افغانستان بهانه ها مختلف می آورد. اسماعیلی مهمترین مشکلات خراسان جنوبی را در حوزه آب و اشتغال دانست و بیان کرد: باید بر مبنای واقعیت و توانمندی ها مطالبه گری داشته باشیم و سازمان مردم نهادی برای نحوه سرمایه گذاری مردم ایجاد شود.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله