* نظرنهایی سرمایه گذارخارجی امروز رسمااعلام شد

? توسط سرمایه گذاران خارجی ۴۰۰میلیون دلار در طبس سرمایه گذاری می شود که اشتغال ۴۰۰نفر را نیز در پی خواهد داشت.

جلسه مشترک سرمایه گذاران آلمانی، قزاقستانی و چینی در معاونت استانداری و فرمانداری ویژه طبس برای ساخت کارخانه فروسیلیس آلومینیوم برگزار شد.

? یورگن هاین و پرفسور ژرمانف سرمایه گذاران آلمانی گفتند: برای این کارخانه به ۳۰۰ مگاوات برق و ۵۰ لیتر آب در ثانیه نیاز خواهیم داشت و به گونه ای طرحی اجرا می شود که با توجه به شرایط منطقه مصرف برق افزایش یافته اما مصرف آب کاهش می یابد.

? آنها افزودند: در آینده نزدیک شرکت فرو آلیاژ فولاد طبس به ثبت خواهد رسید.

? این سرمایه گذاران آلمانی گفتند: یکسال زمان می برد که کارخانه احداث شود و از زمان احداث نیز یکسال طول می کشد تا به بهره برداری برسد.

⚜️ آنها در پاسخ به نگرانی طلائی مقدم معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در خصوص آلایندگی کارخانه نیز گفتند:
اصلا در این زمینه نگرانی نداریم این کارخانه از پروژه هایی است که مصرف برق دارد، عملا آلایندگی ندارد و استانداردها را اخذ کرده و آلایندگی آن از استاندارد خیلی پایینتر است.

? سرمایه گذاران چینی و قزاقستانی نیز گفتند: آلیاژی که تولید خواهیم کرد آلیاژی است که همه ما را به آسمانها و کهکشان ها خواهد برد.

♦️آنها با بیان اینکه این صنعت یک انقلاب صنعتی را در دنیا به وجود اورده و کل دنیا به آن نیاز دارد افزودند: با کشورهای اروپایی همکاری خاصی داریم و تامین آلیاژ کوره های انها را نیز ما به عهده داریم.

?این سرمایه گذاران خاطر نشان کردند: کوره هایی که در کارخانه طبس نصب خواهند شد بالاتر از استاندارد جهانی خواهد بود.

?این افراد از همکاری فرماندار ویژه طبس تشکر کرده و جلسات را بسیار خوب دانسته و افزودند: بار اول است که به ایران آمده ایم و کل مردم منطقه ما را در آغوش گرفتند و خواستند این کارخانه راه اندازی شود و دیدیم که افراد و کارشناسان دولتی خیلی قوی بودند و همکاری خوبی وجود دارد.

? معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس نیز گفت: جلسه خوبی بود خوشحالم در شهرستان من هستید، تمام سعی و تلاش خود را میکنیم که کار را سهل و آسان کنیم.

? سید مهدی طلایی مقدم گفت: ستادی داریم به نام تسهیل سرمایه گذاری که رییس آن در کشور جهانگیری در استان استاندار و در شهرستان فرماندار است که سعی میکنیم این پروژه را از طریق این ستاد پیگیری کنیم.

✳️ وی از این سرمایه گذاران خواست: اطلاعات مورد نیاز خود را شفاف مطرح کرده تا شفاف پاسخ داده شود.
وی اظهار امیدواری کرد: هرچه زودتر شاهد عملیاتی شدن پروژه باشیم.

? لازم به ذکر است: این سرمایه گذاری علاوه بر ایجاد اشتغال ۴۰۰‌نفری در جهت جلوگیری از خام فروشی و استفاده بهینه از صنایع معدنی در راستای اقتصاد مقاومتی در طبس شکل خواهد گرفت.

 

✍️ حمید رضا حجازی

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله