استاندار خراسان جنوبی گفت: بازار بکر کشور بورکینافاسو، فرصت مطلوبی برای عرضه تولیدات استان به ویژه در بخش کشاورزی و معدن است.

 “جواد قناعت”  درباره نتایج دیدار با “مجتبی فقیهی” سفیر ایران در بورکینافاسو که در تهران انجام شد، گفت: در این دیدار درخصوص ظرفیت‌های کشاورزی و معدنی استان به طور مفصل صحبت و آمادگی خراسان جنوبی برای عرضه محصولات مرتبط به این کشور اعلام شد.

وی با اشاره به اقلیم و محل استقرار کشور بورکینافاسو اظهار داشت: این کشور می‌تواند دروازه صادرات محصولات خراسان جنوبی به بازارهای کشورهای آفریقایی باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به توان بی نظیر خراسان جنوبی در تولید مصالح ساختمانی، انواع لوله و پروفیل، کاشی و سرامیک در بخش صنعتی و دانه‌های روغنی، آجیل و خشکبار، خوراک دام و طیور در بخش کشاورزی، هر کدام از این محصولات می‌توانند سهم بسزایی در سبد صادرات ما به بورکینافاسو داشته باشند.

وی از قول مساعد سفیر کشورمان درخصوص باز کردن باب گفت و گوی استان با دیگر همتایانش گفت و افزود: براساس تبادل نظرهایی که در این جلسه صورت گرفت، خراسان جنوبی پذیرای هیات‌های تجاری بورکینافاسو خواهد بود و به زودی شرایط و زمینه‌های اعزام یک گروه تجاری از استان به این کشور فراهم می‌شود.

قناعت با اشاره به شرایط اقلیمی بورکینافاسو و توان این کشور در تولید ذرت، پنبه و آناناس متذکر شد: دانش فنی متخصصان و اهل فن استان نیز می‌تواند در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی در اختیار بورکینافاسو قرار گیرد.

این دیدار با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و رئیس اتاق تعاون خراسان جنوبی انجام شد.