بنا بر اعلام پایگاه خبری روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عملیات ترمیم رویه راه در مسیر عشق آباد -بردسکن به طول ٨٠ کیلومتر آغاز گردید.
کیان پور معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای طبس از آغاز عملیات بهسازی سطح رویه این مسیر خبر داد وگفت:در سال ١٣٩٢ و اوایل سال ١٣٩٣با توجه به حجم بالای خرابی ها و وضعیت نامساعد مسیر عملیات پخش ماسه آسفالت در مسیر فوق به طور کامل اجرا گردید که خوشبختانه نتیجه کار بسیار رضایت بخش بود.لذا به منظور حفظ رویه فوق عملیات و احیا ماسه آسفالت و ترمیم رویه این محور با هدف افزایش سطح ایمنی و صرفه جویی در اعتبارات در دستور کار این اداره قرار گرفته و طی مدت یکماه و توسط اکیپ امانی پرسنل راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان طبس ، قبل از شروع فصل سرما عملیات فوق به طور کامل اجرا خواهد شد.
کیان پورافزود: هزینه اجرای پروژه مذکور ١۶میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی-استانی می باشد ونیز قیر مورد نیاز به مقدار ۶٠٠ تن برای این پروژه توسط اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان تامین گردیده است.
بنا بر اعلام صادق کلانی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان طبس، این شهرستان دارای بیش از۲۱۹۰ کیلومتر جاده بین‌شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه اداره شهرستان و نمایندگی دستگردان قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی محورها و اولویت‌بندی انجام شده نسبت به انجام روکش محورهای منتخب اقدام می‌گردد. لازم به ذکر است جهت افزایش زمان بهره برداری، عملیات نگهداری پیشگیرانه و اضطراری رویه آسفالت می بایست قبل از گذشت ۷۵ درصد عمر مفید روسازی انجام گیرد، که بدلیل کمبود اعتبارات بعضا خرابی رویه راهها از این سطح گذر می کند که مستلزم صرف هزینه بیشتر جهت وضعیت روسازی راهها خواهد بود .%

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله