معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان جنوبی از موظف بودن کلیه دستگاه های اجرایی برای کاهش ۳۰ درصدی برق مصرفی ادارات در استان خبر داد.
؛ ناصری  گفت: دستگاه های اجرایی موظفند علاوه بر رعایت دمای رفاه- حداقل ۲۵ درجه سانتیگراد- به میزان ۳۰ درصد مصرف برق را در ساعات اداری نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش دهند.
?به گفته وی؛ امسال نسبت به مدت مشابه پارسال برق مصرفی ادارات ۸.۲ درصد افزایش یافته است.
?وی تصریح کرد: با توجه به تغییر اقلیم در فصل گرما (۱۵/۰۳/۱۴۰۲ تا ۱۵/۰۶/۱۴۰۲) در این بازه زمانی ساعت کاری کلیه دستگاه های اجرایی از ۶ صبح تا ۱۳ اعلام شده است.
?معاون استاندار اظهار کرد: علاوه بر تغییر ساعت کاری ادارات در فصل گرما، کلیه دستگاه ها موظف شده اند حداقل دمای محیط اتاق ها را نیز بر ۲۵ درجه سانتیگراد تنظیم کنند.
?وی عنوان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی در استان به جز در نهبندان و طبس موظفند یک ساعت قبل از پایان ساعت کاری، دستگاه های سردکننده را خاموش کنند.
?ناصری گفت: نظارت بر دستگاه های اجرایی در حال انجام است و تاکنون هیچ گونه تخلفی در این زمینه گزارش نشده است.
?وی متذکر شد: با توجه به اینکه ساعت کاری مهد کودک ها هنوز تغییر نکرده ، مدیران دستگاه های اجرایی می توانند از اختیارات مدیریتی خود برای شناور کردن ساعت کار مادران دارای کودک زیر ۷ سال تا زمانیکه مصوبه ای در این خصوص ابلاغ شود، استفاده کنند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور