استاندار خراسان جنوبی حمایت از تولیدات بومی را برای تثبیت اشتغال خواستار شد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید از محصولات استاندارد استان استفاده کنند.

جواد قناعت در همایش نکوداشت هفته استاندارد و یکصدمین سالگرد تاسیس سازمان ملی استاندارد ایران افزود: در رقابت بین استان‌ها نباید عقب بمانیم و پیشرفت را خودمان باید در خراسان جنوبی به وجود بیاوریم.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد فضای مطلوب بین استاندارد و تولیدکنندگان، شاهد تولید نیازهای خراسان جنوبی در داخل استان باشیم که تحقق این هدف با انجام کار تیمی امکانپذیر است.

استاندار خراسان جنوبی بر لزوم استانداردسازی محصولات پرمصرف تاکید و تصریح کرد: در استانداردسازی کالاها نباید به مسایل حاشیه‌ای بپردازیم.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی ملزم به استفاده از محصولات استاندارد داخل استان هستند و دستگاه‌های نظارتی هم باید در این خصوص اقدام کنند که تحقق آن موجب رونق تولید و ایجاد اشتغال می‌شود.

قناعت ضمن گرامیداشت روز جهانی استاندارد اظهار کرد: در دولت سیزدهم گام‌های موثری با اجرای ۱۳ اقدام در حوزه استاندارد کالا برداشته شده که گفتمان سازی موضوع استاندارد در جامعه یکی از آنهاست.

وی حضور موثر استاندارد ایران در عرصه استاندارد بین المللی را از دیگر اقدامات موثر در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: استاندارد در واقع وکیل مدافع تولیدکننده و مصرف کننده است لذا باید نگاه‌های بخش دولتی و خصوصی و مردم نسبت به استاندارد تغییر کند که این کار در دولت آغاز شده است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به حضورش در جلسه دیروز هیات دولت اشاره کرد و گفت: مسائل مختلف استان مانند انتقال آب، اجرای طرح نهضت ملی مسکن و مشکلات اقتصادی پیگیری شد.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم خراسان جنوبی ادامه داد: باید خط اعتباری ویژه‌ای برای طرح نهضت ملی مسکن و اعتبار لازم برای ایجاد زیرساخت‌های مربوط به آن اختصاص یابد.

قناعت در بخش دیگری از سخنانش به وقایع فلسطین اشاره کرد و گفت: نسل‌کشی و کشتار مردم بی دفاع در غزه محکوم است و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی، منافع اسرائیل و امریکا را در جهان به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: بیش از ۷۰ سال است که مردم فلسطین جنایات اسرائیل غاصب را تحمل می‌کنند و فلسطین یکی از موضوعات اصلی جهان اسلام است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایران انجام تحقیقی توسط دانشمندان دانشگاه‌های اروپایی را برای مشخص شدن واقعیت هولوکاست پیشنهاد داد اما این کشورها با هر گونه تحقیق در این زمینه حتی توسط دانشمندان خود موافقت نمی‌کنند که نشانه غیر واقعی بودن آن است، اگر به فرض درست هم باشد چرا در اروپا مکانی برای زندگی یهودی‌ها در نظر گرفته نشده است؟

وی بیان کرد: نابودی اسرائیل زمانی خواهد بود که مردم فلسطین برای خود کشوری تشکیل دهند و صهیونیست‌ها را از آنجا خارج کنند اما امروز شاهدیم با وجود ممنوعیت‌های موجود، اسرائیل غزه را بمباران می‌کند و بیش از هزار کودک و زن را به شهادت می‌رساند.

قناعت افزود: اگر حماس می‌توانست با سلاح‌های خود بیمارستان را بمباران کند به طور قطع تل آویو را با خاک یکسان می‌کرد.

وی گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده اگر حزب الله لبنان به کمک حماس بیاید ما هم به اسرائیل کمک خواهیم کرد که این موضوع نشانه زبونی و خواری آمریکا در جهان است.

۲۲ مهر در تقویم رسمی کشور روز جهانی استاندارد است و مراسم نکوداشت هفته استاندارد امروز با حضور جمعی از مسئولان و تولیدکنندگان در سالن شهید رجایی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

همچنین در این مراسم مدیران عامل واحدهای تولیدی کویر تایر بیرجند و تروند زعفران قاینات به عنوان واحدهای نمونه به لحاظ رعایت شاخص‌های استاندارد تجلیل شدند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور