?استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکلات اصناف استان در جلسه تخصصی و موردی به صورت ویژه بررسی و پیگیری می‌شود.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در جریان بازدید از بازار مرکزی بیرجند اظهار داشت: امروز به مناسبت یکم تیرماه-روز اصناف- از سطح بازار مرکزی بیرجند بازدیدی داشتیم و در این بازدید میدانی از نزدیک پای درد و دل و مشکلات اصناف نشستیم.
?وی با بیان اینکه مالیات، مسئله مشترکی بود که توسط اغلب اصناف و بازاریان در این بازدید میدانی مطرح شد، بیان کرد: برخی مشکلات، مربوط به مالیات تعیین شده از پوزها و دستگاه‌های کارت خوان است که چه این تراکنش‌ها مربوط به فعالیت‌های تجاری کسبه باشد یا نباشد، برای اصناف مالیات بریده می‌شود.
?استاندار افزود: در این خصوص معاون اقتصادی استاندار با مدیرکل امور مالیاتی استان نشست‌های تخصصی برگزار کرده‌اند تا با بررسی بیشتر این موضوع، آنچه در اختیارات استان است همراهی و کمک لازم را با اصناف و کسبه داشته باشیم.
?قناعت گفت: بخشی از موضوعات مطرح شده در خصوص مالیات هم مربوط به قوانین بالادستی است که تمام اصناف کشور به صورت یکسان و واحد دیده می‌شوند، برای پیگیری این مسایل تاکنون مکاتباتی با مرکز داشته‌ایم و مجدد هم پیگیری خواهیم کرد تا تجدید نظری صورت بگیرد.
?وی با بیان اینکه گرانی، افزایش بازرسی‌ها و اجاره‌بهای بالا از دیگر مشکلاتی بود که در این بازدید اصناف و کسبه مطرح کردند، بیان کرد: طی نشستی تخصصی و موردی با اصناف در محل استانداری مشکلات و مسائل آنان به صورت ویژه بررسی می شود.
?استاندار عنوان کرد: در این بازدید، اصناف و کسبه اذعان داشتند که این نظام متعلق به مردم است تاکنون مردم با حضور خود در صحنه‌های مختلف آن را حفظ کرده اند، پس مردم آزاد هستند در برابر مسئولان مشکلات خود را مطرح کنند.
?قناعت متذکر شد: مردم معتقدند مسئولان نظام و دولت از جنس مردم هستند به همین خاطر با آرامش، مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح می کنند و امیدواریم بتوانیم از شرمندگی مردم خارج شده و بخشی از دغدغه‌ها و مشکلات آنان را حل کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور