امام جمعه موقت بیرجند گفت: مستکبران عالم برای رسیدن به اهداف خود از انسان‌های منافق، متحجر، دنیاپرست و غربزده استفاده می‌کنند که باید مراقب این مثلث شوم باشیم.

 حجت‌الاسلام محمد مختاری در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، ادامه داد: کسانی که زن و بچه بی گناه مردم را به شهادت می‌رسانند، داعشی‌های خارجی و داخلی یا همان خوارج زمان هستند.

وی با اشاره به ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی در غزه و بی‌توجهی مستکبران به فریادهای جامعه جهانی گفت: حدود ۱۰۰ روز است که در مقابل چشمان جهانیان روی سر کودکان بی‌گناه غزه بمب می‌ریزند و همه اینها نتیجه فرهنگ مادی، دوری از خدا و باور نداشتن به معاد است.

خطیب جمعه بیرجند تنها راه نجات بشر را بازگشت به خدا، قرآن و اهل بیت (ع) دانست و افزود: امروز یمن پنجه در پنجه آمریکا برای دفاع از مظلومان فلسطین و غزه در برابر دشمن ایستاده که مایه افتخار است.

وی اظهار کرد: اگر فرهنگ ناب محمدی را در وجود خود تثبیت و در جامعه حاکم کنیم، ریشه ظلم و ستم خشکیده خواهد شد زیرا ملت ایران با فرهنگ توحیدی و عدالت و معنویت توانست از زیر بار استبداد دو هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی بیرون بیاید.

حجت‌الاسلام مختاری از فرهنگ توحیدی به عنوان فرهنگ انسان‌ساز و ظلم‌ ستیز نام برد و گفت: دشمن و در رأس آن آمریکا و اسراییل ۴۵ سال از این فرهنگ سیلی خورده‌اند و نمی‌تواند این فرهنگ را تحمل کند.

وی افزود: امروز با فرهنگی که در جامعه بشری حاکم است کمتر به عدالت و ظلم‌ستیزی توجه شده و همه دغدغه بشر به دست آوردن امکانات مادی و رشد صنعتی است غافل از اینکه اگر حق و عدالت را تامین نکند به آرامش نمی‌رسد.

امام جمعه موقت بیرجند یادآور شد: تحقق عدالت و مبارزه با ظلم نیاز به نظام اخلاقی و رفتاری و اعتقادی دارد و دنیای کفر چنین فرهنگی ندارد.

وی همچنین با اشاره به انتخابات اسفند امسال گفت: باید روزنه‌ای که دشمن امید بسته تا فتنه‌گری کند با بصیرت، هوشیاری و انتخاب اصلح ببندیم، دشمن بداند که ملت ایران در انتخابات‌ از سوراخ مارهای رنگارنگ دوباره گزیده نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: امروز غربزدگان و دنیاپرستان داخلی در جنگ نرم و انتخابات‌ به دنبال نفوذ، فتنه فرهنگی و از بین بردن معرفت و ایمان مردم هستند.

وی گفت: دشمن در ۴۵ سال گذشته تنها نقطه ضعف ما را در انتخابات‌ و نفوذ انسان‌های ترسو و غربزده دیده است لذا باید امروز حواسمان به این آفتاب‌پرستان باشد که با عناوین مختلف می‌آیند و کشور را معطل و پیشرفت آن را متوقف می‌کنند.

خطیب جمعه بیرجند با اشاره به اینکه جایگاه ایران اسلامی و پیشرفت در ابعاد مختلف دنیا را حیرت زده کرده است افزود: شاهدیم که بُرد منطقه‌ای ایران تا عراق و سوریه و یمن پیش رفته است و با دهه ۶۰ قابل مقایسه نیست.

وی همچنین ضمن تبریک فرارسیدن ماه رجب گفت: این ماه فرصت خوبی برای استغفار است و فردا را به عنوان آغاز ماه بندگی خداوند باید قدر بدانیم.

نمازگزاران امروز همزمان با سراسر کشور و استان در بین الصلاتین با سر دادن شعارهای “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر اسراییل” حمله آمریکا و انگلیس به یمن را محکوم کردند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور