🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: مجریان انتخابات ریاست جمهوری از انجام هرگونه اقدام شائبه برانگیز در جانبداری از نامزدهای انتخاباتی پرهیز کنند.
، جواد قناعت در ستاد انتخابات استان با توجه به برگزاری زودهنگام انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار کرد: با شهادت آیت الله رئیسی دوران ریاست جمهوری ایشان ناتمام ماند و پیش از رسیدن چهار سال تعیین شده، انتخابات برای تعیین رئیس جمهور برگزار می‌شود.
🔹وی با اشاره به اینکه دو ماه قبل، انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان برگزار شد، از آمادگی خراسان جنوبی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.
🔹به گفته وی؛ در این انتخابات ضمن اینکه شعب اخذ رأی نباید کاهش یابد، فرمانداران تحلیل و پیش‌بینی‌های لازم برای وضعیت و تعداد شعب سیار اخذ رأی را داشته باشند.
🔹استاندار بر رعایت اصل بیطرفی از سوی مجریان انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد و آنان را از انجام هرگونه اقدامات شائبه برانگیز در جانبداری از نامزدهای انتخاباتی برحذر داشت.
🔹قناعت با اشاره به اینکه اکنون در زمان حساسی قرار داریم که نباید عادی و روتین از آن بگذریم، عنوان کرد: خراسان جنوبی را استانی منتسب به شهید آیت الله رئیسی می‌دانند که با وجود مردم مؤمن و متدین همیشه درصد مشارکت در انتخابات در آن بالاست لذا در انتخابات پیش‌رو هم باید همچنان رتبه استان در خصوص درصد مشارکت را حفظ کنیم.
🔹وی با بیان ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به عوامل اجرایی انتخابات، ادامه داد: کارها باید بر اساس جدول زمان‌بندی به صورت دقیق و کامل انجام و جلسات ستاد انتخابات نیز به شکل منظم برگزار شود.
🔹استاندار بر حساسیت موضوعات امنیتی انتخابات تأکید کرد و گفت: امنیت پایدار خراسان جنوبی به امر عادی تبدیل نشود که ما را از حساسیت در این زمینه غافل کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور