فرماندار شهرستان خوسف : قطعی برق چاه های کشاورزی ، معیشت کشاورزان شریف استان و شهرستان خوسف را تحت تأثیر قرار داده است

فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به قطع چاه های کشاورزی به علت نوسانات برق ، اظهار داشت : ناترازی برق چاه های کشاورزی معیشت کشاورزان شریف شهرستان را تحت تأثیر قرار داده است.

دکتر سید علی حسینی فرماندار شهرستان خوسف  با بیان این مطلب در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان ، اظهار داشت : ناترازی برق با اولویت تأمین برق خانگی ، صنایع و معادن و کشاورزی شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است.

حسینی با بیان اینکه معیشت حدود ۷۰ درصد مردم شهرستان به حوزه کشاورزی و دامپروری وابسته است ، بر ضرورت بررسی مشکلات قطعی برق و حل این مسئله در جهت کاهش خسارت به کشاورزان تأکید کرد.

وی با اشاره به مصوبه قطع ۵ ساعت چاه موتور‌های ‎کشاورزی اظهار داشت : اگر چه هدف از این قطعی ها در جهت پایداری شبکه در سطح کشور است، باید با کار کارشناسی راهکاری برای کاهش آسیب های آن در حوزه کشاورزی و صنعت اندیشید.

وی بر پیگیری خسارات مطروحه در ماده ۲۵ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار در جهت جبران خسارات به کشاورزان ، توسط شرکت توزیع برق منطقه‌ای استان تأکید کرد.

حسینی به طرح #شهر_گلخانه_ای اشاره کرد و گفت : این طرح نیز در جهت کاهش مصرف آب کشاورزی و کاهش مشکلات کشاورزان در این راستا خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به جلسه بررسی نحوه مدیریت مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال با حضور وزیر نیرو در مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته ، از پیگیری این دغدغه به حق کشاورزان در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد .

هاشمی با بیان اینکه الگوی استان خراسان جنوبی کشاورزی است و این خواسته کشاورزان به حق است ، اظهار داشت : باید راهکارهای تشویقی و نسخه ویژه ای برای استان خراسان جنوبی در این موضوع طراحی گردد.

وی در این جلسه بر ارائه راهکارهای مبتنی بر دغدغه های کشاورزان تأکید کرد.

گفتنی است ؛ در این جلسه که با حضور رئیس مجمع نمایندگان استان، فرماندار شهرستان، امام جمعه خوسف ، مدیر عامل توزیع برق استان، مدیرعامل آب منطقه ای استان، مدیریت نظام مهندسی کشاورزی استان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی مربوطه و همچنین نمایندگان استانی و شهرستانی کشاورزان برگزار شد ، مشکلات کشاورزان استان و شهرستان خوسف مورد بررسی قرار گرفت .

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور