? احسان خسروی دادستان شهرستان بشرویه در گفتگو با خبرنگار ما گفت : با توجه به اینکه مجازات حبس برای متهمان و مجرمان به ویژه آن هایی که آزادی‌ شان مُخل نظم ، امنیت و آرامش دیگر افراد جامعه نیست ، مناسب نمی باشد ، دستگاه قضایی از صدور مجازات های جایگزین حبس به عنوان راهی میان‌ بر جهت اصلاح محکومان و مجرمان و بازگشت آنها به جامعه استفاده می نماید .

? وی افزود : در ماه های اخیر در ده ها پرونده که متهمین مجازات قانونی آن ها حبس ، شلاق و جزای نقدی بوده ، با توجه به فقدان شاکی خصوصی و عدم سابقه کیفری موثر ، اقرار ، اظهار ندامت و پیش بینی اصلاح در آینده و تعهد ایشان مبنی بر عدم ارتکاب جرم عمدی ، پس از تقاضای تعلیق تعقیب از ناحیه متهم و احراز شرایط قانونی در راستای افزایش احساس نوع دوستی که خود یک نوع آموزش اخلاقی جهت ارتقاء و ترویج روش صحیح زندگی در اجتماع می باشد ، رسیدگی به موضوع اتهامی به مدت شش ماه تعلیق و متهم جهت کمک و تهیه اقلام مختلف ملزم به مراجعه به موسسات عمومی و عام المنفعه بشرویه شده است .

? خسروی گفت : کمک های نقدی ، تهیه وسایل کمک توانبخشی ، تهیه ده ها بسته لوازم التحریر و کیف و لباس فرم مدرسه ، تهیه تشک های مواج ، تهیه تخت های بیمار سایددار ، تهیه ویلچر واکر و عصا ، تهیه کولر آبی … و تحویل آن ها به موسسات عمومی و عام المنفعه (موسسه حمایت از بیماران سرطانی خاص و صعب العلاج ، موسسه خیریه علی ابن ابی طالب علیه السلام ، موسسه خیریه باب الحوائج) و بهزیستی و هلال احمر از این قبیل موارد می باشد .

? دادستان شهرستان بشرویه افزود : همچنین در صورتی‌ که متهمین مذکور در مدت تعلیق ، به اتهام ارتکاب یکی از جرائم مستوجب حد ، قصاص یا تعزیر درجه هفت و بالاتر مورد تعقیب قرار گیرند و تعقیب آن ها منتهی به صدور کیفرخواست گردد ، قرار تعلیق ، لغو و تعقیب آن ها از سر گرفته خواهدشد

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور