مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید بر فعال سازی شورای فرهنگی محلات در سطح استان و شهرستان ها، گفت: با توجه به وجود خلائی در تکمیل زنجیره چرخه مدیریتی شورای فرهنگ عمومی وجود دارد شکل گیری فرهنگ عمومی شهر ها با محوریت ائمه جمعه و شورای فرهنگی محلات با محوریت ائمه جماعات در دستور کار قرار گرفته است تا دستور العمل های فرهنگی که یکی از مهم ترین آن شعار “بازگشت به مسجد” است، از این طریق عملیاتی گردد.

، علی فرخنده در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرایان، بیان کرد: شورای فرهنگی محلات، ضمانت اجرایی سیاست گذاری های شورای فرهنگ عمومی هستند و در حوزه اجرا نقش تاثیر گذاری دارند که می بایست فعال و تقویت شوند.

وی فعالسازی شوراهای فرهنگ عمومی در بخش ها و نیز فعال سازی شوراهای فرهنگی محلات را به عنوان دو حلقه مفقوده برشمرد و اظهار کرد: تلاش ما بر این است در سال جاری رفع این خلاء در دستور کار قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری نمود: در ادامه فعالسازی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی، شورای فرهنگی “محله امام محور” نیز در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان در این جلسه با تشریح سیاست ها و برنامه های تحولی در حال پیگیری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: همه ما با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در مراسم ارتحال امام، مکلف هستیم در حوزه تقویت ایمان و امید در سطح جامعه به ویژه نسل جوان تلاش کنیم.
دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در استان با بیان اینکه در بخش روایت و در حوزه خدمات و توفیقات دولت و در حوزه امیدآفرینی به مردم گاهی اوقات دچار لکنت رسانه ای هستیم، تصریح کرد: در حوزه اقدامات مهم شهرستانی، پیوست رسانه‌ای و فرهنگی باید جزو لاینفک پروژه های ما باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در استان بیشتر پروژه ها از پیوست رسانه‌ای و فرهنگی برخوردار نبوده و این ضعف،  خود را در بزنگاه ها نشان می دهد.
فرخنده با بیان برنامه ها و فعالیت های این سازمان در سال جاری، گفت: یکی از سیاست های ما تمرکز زدایی و اجرای برنامه های ملی و استانی در همه شهرستان ها به صورت تخصصی بوده و شهرستان سرایان نیز میزبان یک برنامه استانی در سال جاری نیز خواهد بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از اختصاص اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی جهت تکمیل نمای سنتی  مجتمع فرهنگی، هنری سرایان از محل اعتبارات سفر اول و نیز اعتبارات استانی خبرداد و افزود: در حوزه زیرساخت ها در گذشته توجه خوبی به استان نشده و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور