مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: ۲۹ هزار و ۶۴ نفر سال گذشته برای اهدای خون به مراکز خون‌گیری استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، هفت درصد افزایش داشته است.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۴ هزار و ۱۷۴ واحد خون در استان اهدا شد که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۶.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در این مدت از مجموع افرادی که موفق به اهدای خون شدند ۲۲ هزار و ۴۹۹ نفر مرد و هزار و ۶۷۵ نفر زن بودند که میزان اهدای خون توسط زنان ۵.۲ درصد افزایش داشت.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: در بازه زمانی یکسال گذشته ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر به عنوان اهدا کننده مستمر و ۶ هزار و ۲۲۴ نفر با سابقه اهدای خون موفق به اهدا شدند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۷۳ نفر برای اولین بار مراجعه و خون اهدا کردند تصریح کرد: همچنین در طول سال گذشته ۷۱۹ نفر موفق به اهدای پلاکت فرزیس شدند که نسبت به سال ۱۴۰۱، این رقم ۱۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مهدی‌زاده عنوان کرد: متوسط کشوری اهدای خون ۲۰ درصد و این شاخص در خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جغرافیایی و وجود چهار مرکز اهدای خون در شهرهای بیرجند، قاین، فردوس و طبس ۲۶.۶ درصد است.

وی در ادامه با اشاره به ششمین دوره پویش اهدای خون مهر سرخ ماه مبارک رمضان در خراسان جنوبی افزود: این پویش از روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا هفتم فروردین ماه جاری همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان تمامی مراکز اهدای خون در استان آماده پذیرایی از اهداکنندگان در ساعات بعد از افطار هستند.

وی ادامه داد: مرکز خون‌گیری بیرجند در نوبت صبح برای اهدای خون توسط مسافران و افرادی که منع روزه داری دارند فعال است.

مهدی‌زاده بیان کرد: مرکز بیرجند تا ۱۵ فروردین همه روزه فعال خواهد بود و در روزهای تعطیل رسمی بعد از افطار از ساعت ۱۹ تا ۲۲ آماده میزبانی از اهداکنندگان است.

وی ادامه داد: همچنین مرکز خونگیری فردوس فقط روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال و در خدمت اهداکنندگان خون خواهد بود.