مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال ۱۱ هزار و ۱۷۲ پرونده تعزیراتی در استان تشکیل شده که ۹۹ درصد آن رسیدگی و چهار هزار میلیارد ریال جریمه مشمول این پرونده‌ها شده است.

علی محدثی نژاه در نشست خبری ادامه داد: ۶ هزار و ۲۳۳ پرونده در سال جاری اجرا و مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال جریمه وصول شده است.

وی بیان کرد: همچنین در ۱۱ ماه گذشته از سال جاری، ۷۹۳ تیم گشت تعزیرات با همکاری مجموعه صمت انجام شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: سه هزار و ۲۸۳ مورد بازرسی انجام شد و ۴۶۷ پرونده تشکیل که منتهی به محکومیت به مبلغ ۱۱۷ میلیارد ریال جریمه نقدی شده است.

وی درج نکردن قیمت، ارائه نکردن فاکتور و گرانفروشی را از بیشترین موارد تخلف برشمرد و گفت: رسالت اصلی تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی است.

محدثی نژاد اضافه کرد: طرح نظارت بر بازار شب عید و ضیافت ماه رمضان نیز در ۲ مرحله اجرا می‌شود که مرحله اول از ۱۵ اسفند تا ۲۹ اسفند و مرحله دوم اول تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ است.

وی همکاری در تنظیم بازار و حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه با توجه به افزایش خرید و جلوگیری از تخلفات را از دیگر اهداف تعزیرات حکومتی عنوان کرد و گفت: مسئولیت بازرسی و کنترل بازار برعهده سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان است و سازمان تعزیرات حکومتی، مرجع رسیدگی به تخلفات را در کنار این بازرسی‌ها برعهده دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی یادآور شد: تعزیرات حکومتی، با استقرار رئیس شعب رسیدگی و برگزاری گشت‌های سیار به صورت میدانی در مورد تخلفاتی چون گرانفروشی، کم فروشی و احتکار با تمرکز بر مراکز عمده خرید و فروش و نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره بار فعالیت می‌کند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور