استاندار خراسان جنوبی گفت: دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌ سازی، به صورت خلاقانه و هنرمندانه دستاوردهای دولت را تبیین کنند.
، جواد قناعت  در نشست هم‌ اندیشی راهبر شرق کشور و دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌سازی اظهار کرد: مهمترین رسالت دستیاران مردمی‌سازی دولت، اقناع افکار عمومی و تبیین دستاوردهاست.
🔹وی با اشاره به اینکه ضعف اطلاع‌ رسانی مانع تبیین خدمات دولت به مردم است، افزود:ما در تقابل رسانه‌ای و فضای مجازی و اقناع افکار عمومی هنوز ضعیف هستیم لذا از دستیاران مردمی‌سازی انتظار می‌رود که برای اطلاع‌رسانی بیشتر و اقناع افکار عمومی مدیریت فضای مجازی را به دست بگیرند.
🔹استاندار با اشاره به بخشی از پروژه‌ها و اقدامات شاخصی که در دولت سیزدهم در خراسان جنوبی آغاز شده و در حال اجرا است، تصریح کرد: ابرپروژه‌هایی مانند راه‌آهن از دغدغه‌ های جدی مردم این استان بود که در این دولت آغاز شد.
🔹قناعت گفت: اعتبار فاز اول (زیر سازی) پروژه فراملی راه آهن به مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان تعیین شده که ۱۲ هزار میلیارد تومان آن در خراسان جنوبی در حال انجام است.
🔹وی در ادامه الحاق زمین به شهرها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم را از دیگر اقدامات شاخص عنوان کرد و گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۲ هکتار زمین از حریم به شهرهای استان الحاق شده بود در حالیکه در ۲ سال گذشته حدود ۵ هزار هکتار از حریم وارد محدوده شهری شده تا طرح نهضت ملی مسکن به سرانجام برسد.
🔹استاندار با بیان اینکه اکنون نیز الحاق حداقل ۳ هزار هکتار زمین از حریم به محدوده شهرهای استان در دستور کار است، یادآور شد: از اول انقلاب تاکنون در کل خراسان جنوبی ۳ پست ۴۰۰ کیلوولت برق احداث شده اما در دو سال اخیر عملیات اجرایی پست ۴۰۰ کیلو ولت در نهبندان و فردوس آغاز شده است.
🔹به گفته وی؛ پست ۴۰۰ کیلوولت طبس به زودی افتتاح می‌شود و همه این اقدامات و خدمات نیاز به اطلاع‌ رسانی دارد.
🔹وی طرح انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان و سربیشه با اعتبار ۸ هزار میلیارد تومان برای تأمین گاز پایدار، احیای ۴۶۶ واحد تولیدی راکد و احداث پست‌های برق ۴۰۰ کیلووات شهرستان‌ های نهبندان، فردوس و طبس را از دیگر اقدامات شاخص دولت سیزدهم در استان اعلام کرد.
🔹قناعت با بیان سایر اقدامات دولت سیزدهم از جمله انتقال آب دریای عمان به خراسان جنوبی، ادامه داد: کارخانه قند قُهستان بعد از ۱۰ سال تعطیلی به همت دولت سیزدهم احیا و راه‌اندازی شد.
🔹استاندار در ادامه با اشاره به اینکه طی شش ماهه نخست سال ۱۴۰۲ خراسان جنوبی در جذب سرمایه گذاری خارجی رتبه هفتم کشور را کسب کرد، گفت: در زمینه زرشک ۱۰ واحد فرآوری زرشک در استان داریم که هشت واحد در دولت سیزدهم ایجاد شده است.
🔹وی بیان کرد: در سیل پنجم اردیبهشت تعدادی از دانش‌آموزان استان نتوانستند در کنکور شرکت کنند که با اطلاع‌رسانی به موقع، فراگیر و پیگیری‌های متعدد برای نخستین بار اقدامی بزرگی صورت گرفت و مجدد از دانش‌آموزان بازمانده از کنکور آزمون گرفته شد.
🔹قناعت تأکید کرد: در کنار انجام کارهای خلاقانه مهمترین انتظار ما از دستیاران فرمانداران در امر مردمی‌ سازی دولت ارائه ایده برای اقناع افکار عمومی و مدیریت فضای مجازی به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و بموقع دستاوردهای دولت است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور