مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: خودسازی رسالت اصلی اردوهای راهیان نور است و باید نهایت بهره برداری از این سفر معنوی انجام شود.

 فهیمه زنگویی در آیین بدرقه کاروان های دانشجویی خواهر راهیان نور در حسینیه جماران بیرجند که با حضور جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) و تعدادی از رؤسای دانشگاه های خراسان جنوبی همراه بود، افزود: در راه متعالی قدم گذاشته اید و از آنجایی که رسالت راهیان نور خودسازی است، باید با حضور در این راه برای خودسازی همت کنید.

وی با بیان خاطرات خود از حضور در راهیان نور دانشجویی گفت: با توجه به مسایل روز ایران و شرایط دختران امروز، با شرکت در راهیان نور آموخته های خود را از شهدا و خانواده های آنها افزایش دهید.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: دانشجویان دختر باید سطح درخواست ها و تفکرات خود را به آن حدی که شایسته دانشجوی ایرانی است، بالا ببرند.

وی گفت: در شرایطی که یک طرف شعار زن، زندگی، آزادی و طرف دیگر مکتب شهادت است، دختران دانشجو باید به آموخته های خود از مادران شهدا به خوبی عمل کنند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم گفت: اعزام دانشجویان خواهر دانشگاه های استان به اردوی راهیان نور امروز آغاز شد و حدود ۵۰۰ دانشجو از سراسر استان اعزام می شوند.

هادی ایمانی افزود: ۵۰۰ دانشجو خواهر نیز ۲۶ بهمن ماه اعزام می شوند و با احتساب ۴۰۰ دانشجو برادر که هفته گذشته اعزام شدند، امسال حدود هزار و ۴۰۰ دانشجو از دانشگاه های خراسان جنوبی در اردوهای راهیان نور حضور می یابند.

وی هدف از این سفر معنوی را تقویت روحیه ایثار و شهادت و امیدآفرینی در بین قشر جوان عنوان کرد و گفت: سعی شده در قرارگاه استانی و قرارگاه های دانشجویی دانشگاه ها برنامه فاخر، محتوایی و بصیرتی برای دانشجویان اجرا شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی اظهار داشت: اردوهای راهیان نور امسال با شعار محوری “ما متحدیم” برگزار می شود و شعار کاروان های دانشجویی “دانشجویان مکتب شهید سلیمانی” است.

وی گفت: در بسته فرهنگی نیز نقشه مناطق عملیاتی جنوب، اطلاعات مربوط به یادمان‌ها در فضای مجازی بارگذاری می شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

ایمانی افزود: در اردوهای راهیان نور امسال صرفا به دنبال این نیستیم که دانشجویان با فضای جغرافیایی و تاریخی یادمان ها آشنا شوند بلکه نگاه ما به راهیان نور، فرآیندی است.

وی گفت: جنگ هشت ساله در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر کشور تحمیل شد و در ادامه انواع توطئه ها و تحریم ها در دستور کار قرار گرفت اما امسال ۴۵ سالگی انقلاب را جشن گرفتیم و با وجود همه اتفاقات و تحریم ها، جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور مقاومت و الهام بخش سایر کشورها در موضوعات مختلف است.