معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید مهلت شرکت در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب تا ۳۱ تیرماه جاری خبر داد.

، محمود رمضانی،  اظهار کرد: اداره کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهمین دوره “جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب” را با همکاری و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مربوطه و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار می کند.

وی با اشاره به نحوه شرکت در جشنواره “روستاها و عشایر دوستدار کتاب”، افزود: متقاضیان روستایی شرکت در این جشنواره، باید فرم‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را به مهر و امضای دهیار، رئیس شورای اسلامی روستا و مسئول کتابخانه (مساجد و عمومی) یا متولی طرح‌های کتابخوانی برسانند. رمضانی ادامه داد: متقاضیان عشایری شرکت در این جشنواره نیز باید فعالیت‌ها، مستندات (فیلم، عکس، گزارش، تقدیرنامه فعالیت‌های شاخص و ابتکاری) و فرم‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را به امضای دهیار برسانند. همچنین در همه برنامه‌ها اعم از اجرا شده یا پیش‌بینی‌شده، باید اهداف، شیوه اجرا، نهادهای مشارکت‌کننده و نحوه تأمین بودجه آن مشخص و اعلام شود.

وی در خصوص نحوه ارزیابی برنامه‌های پیشنهادی از سوی روستاییان و عشایر نیز گفت: در ارزیابی برنامه‌های پیشنهادی،  ۷۰درصد امتیاز براساس فعالیت‌های صورت گرفته در روستاها و مناطق عشایری در بازه زمانی اول بهمن ماه ۱۴۰۲ تا سوم خرداد  ۱۴۰۳ داده می‌شود و ۳۰درصد امتیاز نیز براساس ایده‌ها و طرح‌هایی است که در آینده با حمایت‌های مردمی و دولتی اجرا خواهد شد. معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: متقاضیان شرکت در جشنواره رویدادهای کتابخوانی (مسئولین طرح های کتابخوانی در روستاها) می بایست با همراهی کارشناسان استانی، نسبت به بارگذاری اطلاعات شامل؛ طرح‌ها و فعالیت‌های کتابخوانی طی دو مرحله اقدام کنند. رمضانی اظهار کرد: مرحله اول به این گونه است که متقاضیان با ورود به سامانه ترویج کتابخوانی به آدرس https://tarvijeketab.ir بر روی آیکن روستاها و عشایر دوستدار کتاب، روی گزینه ثبت نام و ارسال اثر، کلیک کرده و نسبت به ایجاد حساب کاربری و بارگذاری اطلاعات شخصی و اولیه اقدام و رمز عبور را از طریق پیامک دریافت می‌کنند.

وی یادآور شد: مرحله دوم بدین گونه است که با ورود مجدد به سامانه ترویج کتابخوانی، متقاضی باید کد کاربری و رمز عبور را وارد کرده و از شاخه خدمات، فرم جشنواره “روستاها و عشایر دوستدار کتاب” را تکمیل و اطلاعات لازم را بارگذاری و ذخیره کند.

رمضانی تصریح کرد: علاقه‌مندان شرکت در جشنواره می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه الکترونیکی مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی به نشانی majame.farhang.gov.ir مراجعه کنند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور