– استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش برای توسعه زیرساخت‌ها از برنامه‌های اولویت‌دار مسوولان استان است به عنوان نمونه زیرکوه تنها شهرستان بدون بیمارستان خراسان جنوبی بود که احداث بیمارستان آن در دولت سیزدهم کلید خورد.

 جواد قناعت که  به زیرکوه سفر کرد در جمع نمازگزاران حاضر در نماز جمعه زهان از توابع این شهرستان مرزی با اشاره به اتفاقات خوبی که در یک سال اخیر در استان روی داده، افزود: با وجود اینکه تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور است، بیمارستان زیرکوه در سفر دوم رئیس جمهور به استان، کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: طی ۲ مرحله مبلغ ۴۵ میلیارد تومان به پروژه بیمارستان زیرکوه تخصیص یافته که پیشرفت خوبی را رقم زده است.

استاندار خراسان جنوبی احداث باند دوم راه‌ها، راه‌آهن، بهداشت و درمان، طرح نهضت ملی مسکن و جذب سرمایه‌گذار را از برنامه‌های زیرساختی دنبال شده در سال گذشته عنوان کرد.

وی معادن را فرصت بسیار خوبی برای شکوفایی و توسعه استان برشمرد و گفت: به جهت توسعه صنایع فرآوری معدن در استان قراردادهای خوبی منعقد شده که نتایج مؤثری به همراه خواهد داشت.

قناعت با اشاره به اینکه هشتمین سفری است که به زیرکوه داشته افزود: در یکی از سفرهای گذشته درخصوص احداث میدان ورودی شهر زهان قول دادیم که به دلیل کمبود اعتبار معطل مانده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طرح میدان آماده است و اواخر سال گذشته هم اعتبارات خوبی به استان تزریق شده، شاهد حل این مشکل خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگر سخنانش گفت: با عزم و اراده‌ای که در دولت و مجموعه حاکمیتی نظام وجود دارد، امسال شاهد حل مشکلات کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به تدبیر مقام معظم رهبری در انتخاب عنوان “مهار تورم، رشد تولید” برای سال جاری خاطرنشان کرد: امسال همه امکانات کشور در خدمت مهار تورم خواهد بود تا شاهد رونق تولید باشیم.

قناعت افزود: تمامی ارکان نظام باید به صورت عینی، زمینه مشارکت مردم در مهار تورم که به افزایش تولید منجر می‌شود را فراهم کنند.

وی با تشریح راهکارهای تحقق عنوان سال تاکید کرد: باید با باز گذاشتن دست سرمایه‌گذاران، بهره‌وری را افزایش دهیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: مدیران دولت سیزدهم که پای کار و کم هزینه هستند و به صورت شبانه‌روزی پیگیر امور بوده‌اند، باید بهره‌وری را در همه زمینه‌ها افزایش دهند.

وی با اشاره به دیدار اخیر مسوولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان در این دیدار از توفیقات نظام جمهوری اسلامی ایران گفتند و نواقص موجود در کشور را به مراتب ناچیزتر از دیگر مناطق دنیا عنوان کردند.

قناعت با بیان اینکه آمریکا طی ۴۰ سال گذشته هر نوع شیطنت و خصومتی را به کار برد اما نتوانست به نظام ضربه‌ای بزند گفت: آمریکا با همه تلاش‌هایی که کرد نتوانست آرمان‌ها و اعتقادات مردم را کمرنگ کند و انقلاب را از ریل اصلی خود خارج نماید که نشان دهنده قدرت ایران است.

وی افزود: با وجود تحریم‌های فلج کننده تحمیلی، ایران توانست در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های چشمگیر دست پیدا کند که یکی از آنها پرتاب ماهواره بود و به همت جوانان این سرزمین ساخته شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از تلاش‌های آمریکا برای دوقطبی‌سازی در ایران، اقدامات تجزیه‌طلبانه با هدف جدا شدن کردستان و آذربایجان، ایجاد ناتوی عربی و ایستادن کشورهای عربی مقابل ایران گفت و متذکر شد: شواهد حاضر، نشان دهنده افول قدرت در آمریکا است.

وی افزود: اتفاقات اسرائیل هم نشان می‌دهد همان وعده مقام معظم رهبری که اسرائیل ۲۵ سال دیگر را نخواهد دید، در حال تحقق است.

قناعت توفیقات نظام را حاصل تدابیر امامین انقلاب، برکت خون شهیدان و بصیرت مردم عنوان کرد و گفت: دشمن در ادامه برنامه‌های مربوط به جنگ ترکیبی، آسیب‌هایی را به اقتصاد و معیشت ما وارد کرده که با عزم و اراده حاکمیت به زودی برطرف می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در حاشیه نماز جمعه شهر زهان با شماری از مردم منطقه دیدار کرد و درخواست‌های آنان را شنید.

وی در این سفر به همراه شماری از مسوولان استانی و شهرستان با “عطیه عزیزی” نابغه قرآنی اهل زیرکوه نیز دیدار و با اهدای لوح تقدیر از وی تجلیل کرد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور