مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در جلسه دیدار با فرمانده انتظامی استان، گفت: تشکیل تیم واکنش سریع رسانه‌ای از طریق هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های انتظامی و امنیتی از برنامه‌هایی است که در نظر داریم آن را اجرایی نماییم.
 کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ابتدای جلسه ضمن تبریک به مناسبت آغاز هفته نیروی انتظامی، گفت: بنا به گفته مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیروی مقتدر و مهربان است که این امر منجر به هراس دشمنان و نتیجتاً به وجود آوردن شبهات از سوی آنان نسبت به این قشر زحمتکش گردیده است.
فرخنده با اشاره به اینکه فرهنگ اولین لایه در حفظ امنیت است، گفت: هم افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی در زمینه‌هایی مانند ترویج فرهنگ قانون‌پذیری، حفظ حجاب و عفاف، مبارزه با مواد مخدر و… ضروری است و از به وجود آمدن مخاطرات مشکل ساز در آینده جلوگیری می‌نماید.
وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد اورژانس فرهنگی، اظهار داشت: تشکیل تیم واکنش سریع رسانه‌ای با هدف پاسخگویی به شبهات و تحلیل رویدادهای فرهنگی و اجتماعی از طریق هماهنگی و تعامل با دستگاه‌های انتظامی و امنیتی از برنامه‌هایی است که فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نظر دارد آن را اجرایی کند.
وی با اشاره به امکان پیوستن افرادی که دارای توانمندی‌های هنری فرهنگی قرآنی و رسانه‌ای می‌باشند به صندوق بیمه هنرمندان، خاطر نشان کرد: از این طریق ما در تلاش هستیم تمام افراد توانمند را با پذیرش در صندوق بیمه هنرمندان که شامل مزایایی همچون بیمه تامین اجتماعی و… است مورد حمایت قرار بدهیم.
در ادامه جلسه سردار شجاعی نسب فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی، گفت: این ایام خجسته‌ای است که شاهد ایجاد تحولاتی در فلسطین اشغالی و کسب دستاوردهای بزرگ توسط مقاومت اسلامی هستیم.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: شاهد وقوع تغییرات مثبت در سطح جامعه با برگزاری منظم جلسات این شورا می‌باشیم که برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری به خصوص مبحث امیدآفرینی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی افزود: مباحث فرهنگی نقش بسیار مهمی در امنیت دارند و باید تلاش شود موارد غیرقانونی به عنوان فرهنگ در ذهن کودک و نوجوان نهادینه نشوند.
وی گفت: نیروی انتظامی هم اکنون با افتخار جزو دستگاه‌های برتر در رتبه‌بندی رضایت مردمی می‌باشد و در زمینه‌های فرهنگی همچون حفظ قرآن ،قرائت و… دارای رتبه برتر است.
شجاعی نسب ضمن اظهار رضایت نسبت به تشکیل اورژانس رسانه‌ای، بیان داشت: اگر اخبار به صورت صحیح توسط رسانه‌های داخلی منعکس نشوند باید شاهد انتشار آن با تحریفات فراوان توسط رسانه‌های معاند باشیم.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور