🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: همین روند موجود ادامه پیدا کند ما می توانیم، تعهد خود در حوزه ساخت مسکن را در سال ۱۴۰۳ به صورت کامل تحقق بخشیم.
در شورای مسکن استان اظهار کرد: تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار و متوسط و نیز کسانی که در این زمینه دچار مشکلند و اگر دولت به سراغ آنها نروند، قطعاً صاحب مسکن نمی‌شوند، جزو اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم می باشد که از همان ابتدا بر روی آن متمرکز شده است.
🔹وی با یادآوری اینکه در حوزه ساخت مسکن اتفاقات خوبی در دولت نهم و دهم افتاد، افزود: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم حتی یک آجر هم برای ساخت مسکن روی هم گذاشته نشد.
🔹استاندار با بیان اینکه از اصلی‌ترین شعارهای دولت سیزدهم در ابتدای روی کار آمدن، وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن بود، گفت: خوشبختانه ساخت و تأمین مسکن اقشار محروم و کم‌برخوردار با حفظ کرامت انسانی آنها در دولت سیزدهم با شتاب و انگیزه بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.
🔹قناعت با اشاره به ساخت و ساز مسکن در تمام شهرهای استان، افزود: در هشت سال دولت یازدهم و دوازدهم تنها ۱۲ هکتار از حریم به محدوده شهرهای استان الحاق شد اما از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۵ هزار هکتار به محدوده‌های شهرهای خراسان جنوبی الحاق شده است.
🔹وی در ادامه خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی رتبه اول کشور در تمامی مراحل ساخت طرح نهضت ملی مسکن را کسب کرده است.
🔹استاندار از اداره کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، انبوه‌سازان، مدیران حوزه زیرساخت‌ها، شهرداران، نظام مهندسی، بانک‌ها و رسانه‌های استان برای همراهی و پای کار بودن در اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن قدردانی کرد.
🔹قناعت متذکر شد: انتظار این است که همین روند در سال ۱۴۰۳ با سرعت و شتاب و انگیزه و اراده ادامه پیدا کند تا بتوانیم تعهد خود در حوزه ساخت مسکن را به صورت کامل تحقق ببخشیم و گام مؤثری برای خانه‌دار شدن مردم استان برداریم.
🔹شایان ذکر است؛ تعهد استان خراسان جنوبی در طرح نهضت ملی مسکن برای ۴ سال ۴۰ هزار واحد مسکونی حمایتی شهری، خود مالکی شهری، بافت فرسوده و روستایی است که سهم مسکن حمایتی شهری از این تعداد، ۱۱ هزار و ۶۳۰ واحد می باشد.
🔹طی دو سال گذشته، بیش از این و به تعداد ۲۴ هزار قطعه زمین مسکونی در قالب مسکن شهری در سطح استان تخصیص یافته که از این تعداد عملیات اجرایی ۱۸ هزار واحد آغاز شده است.
🔹تاکنون ۲۷ درصد سهمیه ۴ ساله استان تکمیل شده و در حال بهره برداری است.