🔹استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن برای رفع نیازها و زیرساخت ‌های استان استفاده شود.
جواد قناعت  در جلسه دیدار محتشمی‌پور معاون امور معادن وزارت صمت اظهار کرد: خراسان جنوبی در حوزه معادن ظرفیت‌های فراوانی دارد اما متأسفانه در زمینه زیرساخت‌ها مشکلات و عقب‌ماندگی های تاریخی از گذشته به ارث رسیده است.
🔹وی با بیان اینکه به دلیل ضعف زیرساخت‌ها شاهد حضور کمرنگ سرمایه‌گذاران در این استان بودیم، افزود: در دو سال فعالیت دولت سیزدهم شاهد حضور پررنگ سرمایه‌گذاران در خراسان جنوبی هستیم هرچند در مقایسه با ظرفیت استان و همچنین استان‌های دیگر که با شتاب بیشتری رو به جلو هستند، هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم و در میدان رقابت وضعیت خوبی نداریم.
🔹استاندار گفت: اگر در گذشته اتفاقاتی در حوزه معادن این استان افتاده بیشتر به صورت خام‌فروشی بوده و اکنون مردم از دولت و مسئولان مطالبه می‌کنند که جلوی خام‌فروشی مواد معدنی گرفته شود.
🔹قناعت خواستار توجه به زیرساخت‌ها و تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور در استان شد و ادامه داد: در شهرستان های خوسف و زیرکوه که هنوز نمایندگی اداره صمت وجود ندارد، استقرار این اداره باید مورد توجه قرار گیرد.
🔹وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی در شهرستان خوسف، تصریح کرد: از مسئولیت‌های اجتماعی معادن مانند معدن قلعه زری خوسف باید برای رفع نیازها و زیرساخت‌های استان استفاده شود و معادن بزرگ در این زمینه پای کار بیایند.
🔹استاندار از مردم خراسان جنوبی به عنوان مردمانی نجیب و همراه و همسو با نظام اسلامی یاد کرد که باید رفع مشکلات و خدمت‌رسانی به آنان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
🔹قناعت با اشاره به اینکه چهار طرح صنعتی و معدنی استان برای افتتاح و یک طرح نیز آماده کلنگ‌زنی با حضور وزیر صمت است، تصریح کرد: معدن طلای هیرد، کارخانه مس کاتدی کوه خیری سربیشه، کارخانه منیزیت سربیشه و کارخانه تولید کاغذ و مقوای کاشی فرزاد آماده بهره‌برداری می‌باشند و کارخانه نورد فولاد قاین نیز آماده کلنگ‌زنی است.
🔹سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این دیدار به ۸۴۰ معدن با ظرفیت هفت هزار میلیون تن در استان اشاره کرد و گفت: ۱۳ هزار نفر در بخش معدن مشغول فعالیت هستند.
🔹مهدی جعفری با اشاره به خام‌فروشی مواد معدنی در استان افزود: تنها چهار درصد ارزش افزوده استان از محل ظرفیت‌های معدنی است که باید با توسعه واحدهای فرآوری، ارزش افزوده این بخش را ارتقاء دهیم.
🔹وی با تأکید بر لزوم سوق دادن سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری معدن در خراسان جنوبی، بیان کرد: معادن تنها راه پیشرفت،جهش تولید و اولویت نخست ما در استان است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور