مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگویی تمام عیار برای زنان است، گفت:فرزندآوری، همسرداری و مدیر بودن بانوان باید در کنار هم در کنار هم جمع شود.

فهیمه زنگویی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی  در نشست با بانوان اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی که به مناسبت گرامیداشت هفته زن برگزار شد، اظهارکرد: در تمام ابعاد و زوایایی زندگی زن می توان حضرت فاطمه زهرا (س) را به عنوان یک الگوی موفق که ۱۴۰۰ سال قبل به دنیا آمده قرار داد.

وی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) تا پایان دنیا نیز قدرت الگو بودن را دارد، تصریح کرد: الگوبرداری از این بانوی بزرگوار افتخاربزرگی بوده که خداوند به ما در پهنه تاریخ اعطا نموده است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: اولین افتخار این شهید والا مقام فاطمی بودنشان بوده و به طور خاص علاقه به حضرت زهرا (س) داشتند که توسل خاص ایشان به این بزرگ بانوی جهان اسلام زبان زد است.

زنگویی با بیان اینکه بانوان شاغل، بانوان خاصی هستند که علاوه بر وجوه مادری و همسری وجه اشتغال و زیست اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برایشان موضوعیت دارد، بیان داشت: وقتی به بانوی دو عالم نگاه می کنیم حضرت زهرا در این زمینه نیز الگوی بوده به طوری که یک بانوی خانه نشین نبودند بلکه یک بانوی خانه دار هستند یعنی دارنده اهل خانه که آن را در حد اعلا انجام می دهند.

وی ادامه داد: اثر مادر در تربیت فرزند در الگویی همچون حضرت زهرا بر امام حسین باید جدی گرفته شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی افزود: در خودسازی حضرت زهرا (س) در وجه فردی ایشان در حد اعلا قرار دارند اما در وجه اجتماعی ایشان در زندگی اجتماعی نیز بسیار فعال بوده و یک مدرس قرآن و انسان توانمند که تمام مردم مدینه آوای ایشان را شنیده بودند هستند.

زنگویی با بیان اینکه در عرصه سیاسی نیز این حضرت فردی فعال بصیر و حاضر بودند، تصریح کرد: افتخار بزرگ ایشان دفاع از ولایت در جامعه سیاسی آن روز با ساز و کارهای کاملاً سیاسی بوده است.

وی گفت: وقتی به خطبه فدکیه نگاه می کنیم می بینیم که تمام این اقدامات با بصیرت انجام شده و بعد از آن اشتغال اجتماعی و اقتصادی این حضرت نیز باید مورد الگوبرداری بانوان قرار گیرد به طوری که ایشان دارنده و گرداننده باغ فدک هستند و مأموران مالی داشته اند که گزارش ها را برایشان می آوردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با اشاره به مسئله امروز کشور در حوزه بانوان متذکر شد: بانوان امروز دو وظیفه مهم شامل فرزندآوری و همسرداری و فرزندداری را بر عهده دارند.

زنگویی ادامه داد: نباید به موضوع فرزندآوری به چشم تحقیر نگاه کرده و بلکه به چشم وظیفه باید به آن بنگریم.

وی بیان داشت: فرزندآوری، همسرداری و فرزندداری و مسئول و مدیر بودن بانوان باید در کنار هم جمع شود و می توان در این زمینه حضرت زهرا (س) را الگو قرار داد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه توجه به این امور در کنار یکدیگر زن الگوی سوم انقلاب را می سازد، خاطرنشان کرد: با دید ایدئولوژیک و مدیریت درست به دین الهی و فریضه واجب بر زنان و مردان، سازمان ها می توانند ساز و کار مناسبی را برای رشد جمعیتی کشور اتخاذ نمایند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور