معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و شیوع بیماری های سرماخوردگی‌ها و آنفلوآنزا در این فصل، بر رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در راستای جلوگیری از اوج گیری مجدد این بیماری تأکید کرد.

سیدمحمدرضا طالبی، در جلسه قرارگاه استانی کرونا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطه زهرا(سلام الله علیها) و گرامیداشت روز دانشجو، گفت: باید مراقبت شود که کاهش آمار مبتلایان به کرونا در استان باعث سهل انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله ماسک زدن و فاصله گذاری اجتماعی نشود.

وی با اشاره به اینکه سهل انگاری ها ممکن است باعث شود تا در زمستان شاهد اوج گیری مجدد کرونا و مشکلات جسمی، روحی و مالی ناشی از آن باشیم، گفت: کاهش آمار مبتلایان به کرونا نباید باعث بی‌تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

طالبی بر فرهنگ سازی لازم برای جدی گرفتن دستورالعمل های بهداشتی از سوی جامعه و همچنین تزریق دوزهای سوم و چهارم برای گروه های هدف تأکید کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان و رسانه های گروهی در زمینه رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا به ویژه برای مدارس و دانش آموزان فرهنگ سازی کنند.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی باید متناسب با رنگ بندی ستاد کرونا در استان صورت گیرد، گفت: هم اکنون بیشتر شهرهای استان در وضعیت زرد و آبی قرار دارند که باید شیوه نامه‌های بهداشتی براساس همین وضعیت اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مکان‌های تجمعات و برگزاری مراسم ها که به صورت سرپوشیده است متناسب با رنگ بندی ها باید اجرایی شود، گفت: تیم‌های نظارتی که در ایام اوج کرونا فعال بودند باید همچنان نظارت های لازم را بر بخش های مختلف جامعه برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند.

طالبی با بیان اینکه برگزاری مراسمات در مکان‌های سرپوشیده باید با مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه و با رعایت دستورنامه‌های بهداشتی و متناسب با رنگ بندی‌ها باشد، گفت: چنانچه دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت نشود، احتمال اوج گیری دوباره کرونا وجود دارد.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور