رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پیامی، ضمن قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه سلامت ، آغاز هفته سلامت را تبریک گفت

همه‌ ساله نظام سلامت کشور ما همراه با سراسر نظام‌های سلامت در جهان، سالروز جهانی سلامت را گرامی می دارد و هدف و شعار مشخصی را برای برنامه‌ریزی در طول سال مطرح می‌کند. در سال ۲۰۲۳ این شعار “سلامتی برای همه با پزشکی خانواده ” از تاریخ ۱۵-۹ اردیبهشت ماه نامگذاری شده است.

سلامتی برای همه، یعنی همه مردم برای داشتن یک زندگی کامل در جهانی صلح‌آمیز، مرفه و پایدار، از سلامتی خوبی برخوردار باشند. حق سلامتی، یک حق اساسی انسان است. پوشش همگانی سلام ، حفاظت مالی و دسترسی به خدمات ضروری با کیفیت را تضمین می‌کند، مردم را در برابر هزینه‌های سلامت منجر به فقر محافظت می‌کند، رفاه خانواده‌ها و جوامع را ارتقا می‌دهد و از آنها در برابر بحران‌های سلامت عمومی محافظت می‌کند و ما را به سمت سلامت برای همه سوق می‌دهد.
برای تحقق بخشیدن به سلامت برای همه، باید افراد و جوامع به خدمات سلامتی با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند تا بتوانند از سلامت خود و خانواده‌شان مراقبت کنند. کارکنان بهداشتی ماهر بخش سلامت باید مراقبت‌های با کیفیت و مردم محور را ارائه دهند و سیاست‌گذاران متعهد به سرمایه گذاری در پوشش همگانی سلامت باشند.
در پایان هفته سلامت را به همکاران حوزه بهداشت در همه رده‌ها از پزشک تا مراقبین سلامت، بهورزان و کارکنان بهداشتی در پایگاه‌ها، خانه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت و ستاد شبکه‌های بهداشتی تبریک عرض نموده و از زحمات بی دریغ این عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنم و از خداوند متعال توفیق روز افزون آنان را خواستارم.

نوشته و خبرنگار : دکتر  ا . زارعی دبیر سرویس پزشکی و سلامت و ا حسن پور