علی فرخنده  در نشست هم اندیشی راه اندازی گروه های جهادی فرهنگی و هنری استان با اشاره به راهبردهای فرهنگی تقویت سلامت و آرامش اجتماعی، ابلاغی ریاست محترم جمهوری بیان کرد: امید آفرینی در سطح جامعه، توجه جدی به مسائل فرهنگی، تربیتی، سبک زندگی ایرانی_ اسلامی و نشاط اجتماعی در برنامه ریزی ها باید مد نظر دستگاه های فرهنگی استان قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر مردم سازی فعالیت های فرهنگی، اظهار کرد: جنس انقلاب مردم محور بوده و می طلبد برنامه های اجرایی در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی مردم پایه باشد.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق کم بر خوردار از سیاست های دولت سیزدهم می باشد، افزود: با عنایت به روحیه مردمی هنرمندان استان و در راستای مسئولیت اجتماعی فعالان فرهنگی، نیازمند ساماندهی گروه های جهادی در این عرصه مهم هستیم. وی خاطر نشان کرد: فعالیت گروه های جهادی صرفا منحصر به اجرای اقدامات عمرانی وخدمات پزشکی نیست بلکه در زمینه فرهنگ هم می توانند نقش آفرینی نمایند.
فرخنده خواستار تشکیل تیم واکنش سریع فرهنگی و‌ رسانه ای برای حوادث غیر مترقبه شد و افزود: این تیم می تواند علاوه بر اینکه در حوادثی اعم از سیل یا زلزله در بین آسیب دیدگان اقدامات مطلوبی انجام دهد و به طور فصلی در مناطق کم برخوردار استان برنامه های مختلف فرهنگی وهنری اجرا کند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور