#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی از افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی شهر بشرویه در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: این طرح ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دارد.

 جواد قناعت روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بشرویه اظهار داشت: با راه‌اندازی بیمارستان جدید بشرویه، بیمارستان قبلی یعنی شفا تعطیل نمی‌شود و هر دو همزمان فعال خواهند بود.

وی با بیان اینکه بحث‌های کارشناسی مصوبات سفر رسمی استاندار به شهرستان‌های مختلف با حضور فرمانداران و دستگاه‌های متولی از قبل در مرکز انجام می‌شود، افزود: برای ساماندهی گلزار شهدای شهرستان یک میلیارد تومان و برای تکمیل مصلای شهر ارسک هم یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص خواهد یافت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای احداث پل معبر جدید شهر ارسک یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد تومان هم از محل اعتبارات شهرستانی اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای اصلاح نقطه حادثه خیز ارسک – حجت آباد و برای اصلاح نقطه حادثه‌خیز ورودی روستای کرند بشرویه هم مبلغ چهار میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و محرومیت‌زدایی اختصاص خواهد یافت.

قناعت با بیان اینکه برای مرمت و بهسازی حوزه‌های علمیه شهر بشرویه، مبلغ ۲ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت، عنوان کرد: تکمیل استخر شنای شهر بشرویه ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، لذا تلاش ما این است که در سفر وزیر ورزش و جوانان و از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهوری اعتبارات لازم را برای تکمیل این طرح پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: برای تأمین روشنایی ورزشگاه آزادی شهر بشرویه ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی و برای احداث چمن و روشنایی ورزشگاه تختی هم مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص داده خواهد شد.

قناعت با اشاره به اینکه برای تکمیل ساختمان مدیریت بحران شهرستان مبلغ پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات پیشگیری مدیریت بحران اختصاص خواهد یافت، اضافه کرد: برای تکمیل ساخت پروژه سالن آمفی تئاتر شهر بشرویه مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و یک میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرستانی اختصاص خواهد یافت.

به گفته وی، برای تأمین ۱۵ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح، پیگیری‌های لازم از سطح ملی و از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: برای تکمیل، تجهیز و تعمیر ساختمان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بشرویه هم مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: برای تکمیل کلانتری قائم از محل اعتبارات استانی مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان اختصاص خواهد یافت.

قناعت گفت: درخصوص میدان بسیج بشرویه هم بررسی کارشناسی از سوی دفتر فنی استانداری انجام شود، پس از تأیید دفتر فنی، المان میدان از محل اعتبارات استانی تأمین و تکمیل میدان نیز بر عهده شهرداری خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای عمران شهری شهر ارسک هم مبلغ یک میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تأمین خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با بیان اینکه فضای داخلی کشور به همت دولت سیزدهم فضای کار و تلاش جهادی است گفت: هر وقت نیروهای دلسوز و انقلابی در مسند امور قرار گیرند، پیشرفت و توسعه محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی شخصیتی از جنس مردم و دولت سیزدهم، دولتی مردمی است اظهار داشت: مردم از دولت سیزدهم توقع کار و تلاش دارند.

وی بیان کرد: تلاش دست اندرکاران دولت در مدیریت میدانی حوادث مختلف از جمله در حوادث سیل اخیر قابل تقدیر بوده، اما حل مشکلات جامعه نیازمند صبر و بردباری بیشتر مردم است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: با تعامل خوب بین سه قوه در سطح کشور، شاهد تحولات خوب اقتصادی و زیرساختی در کشور هستیم.

وی عنوان کرد: فضای همدلی و کار در خراسان جنوبی نیز حاکم است و مسائل مختلف توسط شخص استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از سطح ملی پیگیری و مطالبه‌گری می‌شود.

قناعت ادامه داد: تلاش ما این است که با همدلی، بیشترین بهره را برای توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی رقم بزنیم.

وی با اشاره به فرمایشات دیدار نوروزی مقام معظم رهبری با هیئت دولت و نام بردن ایشان از دولت سیزدهم به عنوان دولت امیدآفرین، اظهار داشت: فرمایشات معظم‌له برای دولت امیدبخش و مسئولیت‌آفرین است و با همین فضای تلاش جهادی حاکم بر کشور، آینده‌ای روشنی در انتظار کشورمان خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: دشمنان به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه ما هستند و در این راستا القا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران به بن‌بست رسیده است.

وی گفت: سفرهای استانی و میدانی شخص رئیس جمهور چیزی جز امید و آینده روشن برای کشورمان نیست که ما باید به همین سمت و سو حرکت کنیم تا سرمایه اجتماعی امید را به جامعه برگردانیم.

قناعت افزود: اگر جمهوری اسلامی ایران به بن‌بست رسیده چرا دشمنان با همه امکانات و تجهیزات خود علیه آرمان‌ها و اهداف نظام تلاش می‌کنند، چرا اینقدر دشمنان هزینه و تلاش می‌کنند لذا بدانید که دشمنان ما به بن‌بست رسیده‌اند و جمهوری اسلامی ایران همچنان مسیر پراقتدارش را ادامه می‌دهد و به اهدافش نزدیک و نزدیکتر می‌شود.

وی تأکید کرد: باید در راستای اعتلای نظام اسلامی و کشورمان، امیدآفرینی بیش از گذشته در جامعه استمرار و ترویج یابد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به ایام محرم گفت: گریه با معرفت بر مصیبت امام حسین(ع) گناهان انسان را پاک می‌کند که باید از این فرصت طلایی نهایت استفاده و بهره را ببریم.

وی با اشاره به اینکه کشور اسلامی ما مدیون لطف و عنایت خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) است، اضافه کرد: به دلیل تأسی ملت و بزرگان دین ما به امام حسین(ع) است که توانسته‌ایم در این چهل و سال اندی از گردنه‌های سخت با موفقیت و سربلندی عبور کنیم.

قناعت عنوان کرد: دشمنان در ابتدای شکل‌گیری انقلاب علیه ما جنگ کلاسیک و مدرنی را طراحی کردند، در هشت سال دفاع مقدس ملت ایران و رزمندگان ما فقط با عشق و علاقه به سرور و سالار شهیدان، جلوی متجاوزین را گرفتند و حتی یک وجب از خاک وطن هم به دست دشمن نیفتاد.

وی افزود: با گذشت سال‌ها از شکل‌گیری انقلاب و با وجود جنگ‌های تحمیلی، هنوز یک کلمه هم از اهداف و آرمان انقلاب اسلامی خود عقب‌نشینی نکرده‌ایم.

دهمین سفر شهرستانی استاندار خراسان جنوبی امروز به شهرستان بشرویه انجام و با حضور در گلزار شهدای شهر ارسک آغاز شد.

بازدید از مصلای ارسک، نقاط حادثه خیز ارسک – حجت آباد و ورودی روستای کرند، کلنگ زنی معبر جدید ارسک، بازدید از حوزه‌های علمیه تاریخی و جدید بشرویه، پروژه‌های استخر شنا و زمین چمن مصنوعی ورزشگاه آزادی، سالن نیمه تمام مدیریت بحران، سالن آمفی تئاتر و بیمارستان بشرویه تاکنون از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه بوده است.

گفت‌وگوی بی‌واسطه با مردم، دیدار با خانواده بزرگوار یک شهید و شرکت در مراسم عزاداری و علم‌گردانی از دیگر برنامه‌های سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان بشرویه در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران کل ستادی و استانی، ائمه جمعه، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستان بشرویه، استاندار را در این برنامه‌ها همراهی می‌کنند.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان بشرویه در ۳۰۰ کیلومتری شمال بیرجند است.