مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: مجموع ارزش ریالی کمک‌های نقدی، غیرنقدی و بسته‌های معیشتی توزیع شده در استان ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است.

مهدی هنری روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از ۲۵ فروردین تاکنون ۳۰ هزار و ۴۷۷ بسته معیشتی به ارزش ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در استان خراسان جنوبی توزیع شده است.

وی گفت: این بسته‌های معیشتی در مرحله نخست رزمایش مواسات و کمک مومنانه ( ۲۵ فروردین تا ۱۹ اردیبهشت) توسط گروه‌های مردمی و جهادی، سپاه و بسیج و تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی توزیع شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت ۸۱۰ میلیون تومان کمک نقدی و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی در استان جمع آوری شده است.

مسوول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی اظهار داشت: ۷۰ هزار و ۸۳۷ پرس غذای گرم به ارزش ریالی ۸۵۰ میلیون تومان در سطح استان پخت و بین اقشار نیازمند توزیع شده است.

وی از بخشش یک هزار و ۱۳ مورد اجاره بها در استان خبر داد و گفت: ارزش ریالی این اجاره ‌بها ۷۲۵ میلیون تومان بوده است که صاحبان املاک نسبت به بخشش اجاره بها اقدا کردند.

هنری با اشاره به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده تصریح کرد: در مرحله نخست رزمایش مواسات و کمک مومنانه ۷۰ فقره وام به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان توسط خیرین به مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.

وی گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه از امروز در سراسر استان آغاز می‌شود و به مدت ۱۰ روز تا ۲۵ ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

مسوول بسیج سازندگی خراسان نوبی اظهار داشت: تمامی هم استانی‌ها و افراد خیر می‌توانند کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در سراسر استان در روستاها و شهرها به پایگاه‌های مقاومت بسیج حوزه‌ها و رده‌های مختلف سپاه و اقشار بسیج در سطح استان تحویل دهند.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج و کانون‌های مساجد در شناسایی افراد نیازمند در این کار خیر مشارکت داشته باشند.