حجت‌الاسلام علی محقی سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده طی دهه فجر در کمیته مساجد در قالب جشنواره فجر انقلاب اسلامی بچه‌های مسجد می‌باشد.

وی افزود: این جشنواره شامل بخش‌هایی از جمله فجرانه، حرف حساب، سهم من، مترسک‌ها، چغک و پلاکارد نویسی است.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی بیان کرد: بخش فجرانه در مورد آذین‌بندی محله پیرامون مسجد به مناسبت دهه فجر که به زیباترین، نوجوانانه ترین و کم هزینه‌ترین هدایایی ارزشمند اهدا خواهد شد.

حجت‌الاسلام محقی عنوان کرد: بخش سهم من به معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در قالب یک ویدئو جذاب و خلاقانه می‌پردازد که این بخش همراه با جوایز ویژه است.

وی بیان کرد: پلاکارد نویسی در مورد زیباترین و خلاقانه‌ترین اثر دست ساز مردمی همراه با جوایز ویژه است.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: بخش مترسک شامل ساخت و نمایش مترسک با نمادهای استکباری و نهایتا به آتش کشیدن آن در راهپیمایی ۲۲ بهمن می‌شود که این بخش نیز همراه با جوایز ویژه است.

حجت الاسلام محقی بیان کرد: بخش چغک شامل برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی کتاب چغک ویژه نوجوانان ۱۳ تا ۱۹ سال همراه با جوایز ویژه است.

وی عنوان کرد: بخش حرف حساب در دو بخش محتوای پلاکارد و عکس نوشت و پیام کوتاه و شعار برای ۲۲ بهمن همراه با جوایز ویژه است.

سرپرست کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان‌جنوبی گفت: برگزاری برنامه میثاق در ۲۰ مسجد استان و امضای طومارهای مختلف برای حمایت از انقلاب اسلامی، اجرای سرود، تریبون آزاد، فریاد بانک الله اکبر، برپایی کاروان‌های شادی در چهار شهرستان مرزی، تلاوت قرآن و هدیه به روح امام و شهدا، پخش کلیپ از سخنان امامین انقلاب و دستاوردهای انقلاب در مساجد، برگزاری مسابقات نقاشی و روزنامه دیواری با محوریت دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله برنامه های پیش‌بینی شده طی دهه فجر است.

حجت الاسلام محقی افزود: برپایی نمایشگاه جهاد تبیین با موضوع پوستر آنچه بودیم و آنچه شدیم‌، برگزاری نمایشگاه چهل منفور معرفی دولتمردان و شخصیت های رژیم طاغوت به صورت کاریکاتور و عکس، برگزاری جلسات تحلیلی و تبیینی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کمیته کانون ۳۰۰ برنامه شاخص و کمیته مساجد بیش از ۱۵۰۰ برنامه پیش‌بینی شده است‌.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور