نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: امروز بیداری جهانی فراگیر شده و دنیا در آستانه یک تغییر بزرگ است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در خطبه‌های نماز عید قربان در مسجد امام حسین (ع) بیرجند افزود: همه ما مکلفیم برای دین خدا و نوع بشر کار کنیم تا از این پیچ تاریخی عبور کنیم و این کار شدنی است.

وی گفت: مردم منطقه از جمله فلسطین، یمن، سوریه و لبنان امروز چه مقاومتی دارند؟ همه ما موظف هستیم با پیروی از اهل بیت (ع) و نایب ایشان، مقام معظم رهبری با ظلم مبارزه کنیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: این توفیقی است که شما مردم در دوره آخر الزمانی پیدا کردید، این مسائل در اختیار ماست و بستگی به عمل مان دارد و در مجموع تاخیر در ظهور امام عصر (عج) پیوند با عمل ملت دارد.

وی گفت: هر چیزی در این عالم تضاد و آفت دارد، یعنی دشمن داریم که در این راستا باید دشمن شناس باشیم و اگر دشمن را نشناسیم نمی‌توانیم از اعتقاد، فکر، دین و عقیده خودمان دفاع کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: هر کسی که ما را در رسیدن به کمال به عنوان آخرین منزلگه کمک کند، دوست و تولی است.

وی با تاکید بر اینکه باید بیدار باشیم و از جهل و نادانی دوری کنیم گفت: “تولی و تبری” خیلی مهم است که در پیام رهبر معظم انقلاب به حجاج هم بود؛ تولی عشق به خداوند است و تبری، دوری جستن از دشمنان خداست لذا باید به هرچه ما را به خداوند می‌رساند نزدیک شویم و از هرچه ما را از اهداف اعتقادی دور می‌کند، تبری بجوییم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: تمام دین تولی و تبری است، باید خود را به خداوند متعال پیوند بزنیم و از پیوندهای غیر خداوند دوری بجوییم که حقیقیت دین همین است.

وی با تبریک عید سعید قربان و دهه امامت و ولایت افزود: عید قربان عید بندگی و عبودیت خداوند است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: همه چیز در امامت و ولایت نهفته است و پیامبران شایسته رهبر دین هستند، بعد از آنها اوصیا هستند و در مقطعی از تاریخ و زمان نوع پیامبران از دست دشمنان کاری ساخته نشد اما امروز دین خداوند به دشمنان دین سپرده شده و سیستم‌های حکومتی که منشاء دین ندارند، حاکم شدند و به عبارت دیگر گرگ را چوپان کردند.

وی گفت: در برهه‌های مختلف امور جوامع را به دست دشمنان درجه یک که نماد فساد هستند، سپردند و به مردم گفتند که از آنها پیروی کنید اما خداوند در قرآن می‌فرماید که ستمگران در دین من جایگاهی ندارند.

امام جمعه بیرجند افزود: غزه مظلوم نماد ظلم و ستم است، این ظلم‌ها با پشتوانه جامعه بین الملل انجام می‌شود و یک طرح و برنامه علیه بشریت است.

وی با تاکید بر اینکه بشر مکلف است که اوضاع را تغییر دهد گفت: در ایران اسلامی با اراده مردم، سلطه انگلیس و آمریکا تغییر کرد و اگر این کار شدنی بوده، در جهانی هم شدنی است.