نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دشمنان اسلام تمام سعی و تلاش خود را کردند تا نام حضرت علی (ع) را از تاریخ محو کنند اما نه تنها محو نشد بلکه امروز دنیا را پر کرده است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در نشست ائمه جمعه خراسان جنوبی ضمن تبریک میلاد مقدس امام هادی (ع) اظهار داشت: هر انسانی با هر مذهب و مسلکی که عدالت‌طلب است حضرت امام علی(ع) را می‌شناسد و با قیام کربلا آشنا است.

وی بیان کرد: چندی پیش مقام معظم رهبری تعبیری در مقیاس انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های جهان داشتند و فرمودند که همه انقلاب‌ها پیر خواهند شد در حالی که انقلاب ایران هرگز پیر نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: حق که مبتنی بر فطرت انسان است، شاید بتوان آن را کوبید و در محاصره قرار داد اما آن را هرگز نمی‌توان نابود کرد.

وی گفت: رمز اصلی انقلاب اسلامی این است که از مکتب اهل بیت (ع) و اسلام ناب نشات گرفته است.

امام جمعه بیرجند گفت: آن زمانی که حق می‌خواهد خودش را نشان دهد نه از زبان دوست بلکه از زبان دیگران و حتی دشمنان لب به اعتراف حق گشوده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: امروز می‌طلبد شما ائمه جمعه متفرقاتی که از زبان دیگران و بیگانگان نسبت به هر یک از ائمه اطهار(ع) زده شده است را جمع آوری کنید و تحت یک موضوع قرار دهید، چنین اقدامی بسیار ارزشمند خواهد بود.

وی ادامه داد: در راهپیمایی اربعین حسینی از سراسر جهان افراد مختلف با همه مشکلاتی که دارند خودشان را به کربلا می‌رسانند و آن دسته از افرادی که نمی‌توانند در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند در همان شهر خود دست به راهپیمایی می‌زنند و این یعنی اینکه مکتب اسلام پیر نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه مکتب اسلام هرگز پیر نمی‌شود، گفت: مکتب اسلام به قدرت متکی نیست بلکه به حق متکی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: آقای «جرج جرداق فردی» مسیحی است اما بهترین نوشته خود با عنوان «صوت العداله الانسانیه»  را به نام مقدس حضرت امام علی(ع) زینت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام علی(ع) وارث همه انبیاء الهی است، گفت: صهیونیست‌ها در جهت دشمنی با اسلام، نسبت به هر یک از ائمه‌ اطهار(ع) رشته‌ای را تخصیص داده‌اند که آن رشته نیز دارای یک مسوول است، اما شخص صهیونیستی که متخصص شناسایی امام محمدباقر(ع) است، می‌گوید: «ما که دشمن هستیم اما اگر بخواهیم در خصوص امام محمد باقر (ع) حرفی بزنیم باید گفت که انسانی با این کمالات در تاریخ وجود نداشته است»، این اعتراف خود دشمن است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: اسلام راستین، انقلاب، اهل بیت(ع) و راستای بعثت انبیاء الهی، ارسال رسل و انزال کتب که مبتنی بر عقل، فطرت، وحی و علم است هرگز شکست نمی‌خورد.

وی با بیان اینکه اگر آزمایشی وجود نداشته باشد، نمره و اشرف مخلوقات معنی ندارد، ادامه داد: اگرچه امام حسین(ع) در زیر ضربات شمشیر اهل ستم قرار می‌گیرد اما آن فردی که پیروز می‌شود، امام حسین(ع) است و بعد از ۱۳۵۰ سال مشاهده می‌کنید که آقای ماهاتما گاندی برای بیرون راندن انگلیس از شبه قاره هند می‌گوید«من شرّ این انگلیسی‌های خبیث را از شبه قاره کوتاه می‌کنم آن هم به پیروی از رهبر آزادگان جهان حسین بن علی(ع)».

امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز از خیابان‌های واشنگتن، لندن، پاریس و برلین، فریاد عدالتخواهی به تعبیری که تا عدالتی نباشد صلحی نیست، سر داده می‌شود و مردم آنجا به عدالت حضرت امام علی(ع)، امام مجتبی(ع) و ائمه اطهار(ع) اقتدا کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: خداوند متعال سایه شما را بر سر مردم حفظ کند که رهبری جوامع بشری در راستای این حق روشن را بر عهده دارید که البته این راه شما سختی‌های بسیاری دارد که باید سپری کنید.