معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اردوی آموزشی بازی سازی (بوت کمپ) در راستای کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص زیست بوم بازی های دیجیتال در استان برگزار می شود.
محمود رمضانی با بیان اینکه اردوی آموزشی بازی‌سازی (بوت کمپ) که شامل ۵۰ ساعت آموزش فشرده بازی‌سازی ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان است، افزود: این برنامه با حضور مدرسان حوزه‌های طراحی، هنری و فنی از۲۶ تا ۳۰ آبان ماه سال جاری در محل پردیس دانشگاه بیرجند برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این اردوی آموزشی با رویکرد حمایت از کشف استعدادهای ناشناخته صنعت بازی و ایجاد زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز زیست بوم بازی‌های دیجیتال، از سال ۱۴۰۱ در برنامه تحولی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار گرفته است.

رمضانی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در این اردو پس از اتمام فرآیند آموزش اولیه و تشکیل تیم، در قالب مسابقه بازی‏‌سازی (گیم‌جم) به رقابت با یکدیگر می‌پردازند تا بتوانند براساس آموزش‌های ارائه شده به تولید یک محصول دست پیدا کنند.

بنا به گفته معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در مراسم اختتامیه این رویداد به آثار برتر براساس ارزیابی داوران در دو شاخص کیفیت و خلاقیت جوایزی اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ این رویداد به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی و با همکاری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، دانشگاه بیرجند، سازمان رفاهی و ورزشی شهرداری بیرجند و پارک علم و فناوری بیرجند برگزار و شرکت‌کنندگان گواهینامه بازی‌سازی انستیتو ملی بازی‌سازی را دریافت خواهند کرد.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور