به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی؛ به دنبال انعقاد تفاهم نامه منعقده فی مابین وزارت متبوع و سازمان جهاد دانشگاهی در خصوص اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی، جلسه ای به منظور تبیین تفاهم نامه مذکور با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و رییس مرکز جهاددانشگاهی و جمعی از مدیران و مسئولین مربوطه برگزار شد.

محمد سنجری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در مقدمه جلسه گفت: بر اساس قانون مشاغل خانگی ( مصوب سال ۱۳۸۹ مجلس شورای اسلامی )، ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی یکی از سیاستهای اشتغالزایی کشور می باشد۰وی افزود: این برنامه هر ساله از طریق صدور مجوزها وحمایتهای مالی وقانونی تداوم یافته و طی سالهای ۹۰ تا ۹۴ حدود ۲۴ هزار مجوز مشاغل خانگی در رشته های مختلف صادر و حدود ۱۳هزار نفر در استان از تسهیلات مربوطه بهره مند شده اند.

سنجری گفت: براساس اسیب شناسی صورت گرفته برای رفع مشکلات طرح ساماندهی مشاغل خانگی بایستی توسعه  فعالیت های شبکه ای،  مشاوره و ارزیابی متقاضیان ، توسعه رشته ای نوین، توجه به مزیت های نسبی و رقابتی و هدفمندی حمایت ها مورد توجه قرار گرفته است و فرایند فعلی مورد بازنگری و مدل جدید توسعه مشاغل خانگی  طراحی وارائه گردید.

سنجری هدف اصلی  الگوی جدید توسعه  مشاغل را ایجاد  وتثبیت اشتغال از طریق کسب وکارهای خانگی عنوان کرد و استراتژی طرح را توسعه کسب وکارهای خانگی ومحلی در بستر زنجیره ارزش مربوطه واتصال پایدار به بازار دانست.

وی افزایش سهم مشاغل خانگی توسعه یافته در اقتصاد مناطق، افزایش حضور پایدار کسب وکارهای خانگی در بازار محلی وملی ، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه مشاغل خانگی ، اتصال صاحبان کسب وکار خانگی به بازارهای هدف وکسب وکارهای مستقل به بنگاههای پیشرو و توانمندی متقاضیان قبل از دریافت حمایتهای مالی وکاهش وابستگی آنها به تسهیلات را از مهمترین دستاوردهای مورد انتظار این طرح برشمرد.

سنجری در تشریح جزئیات تفاهم نامه منعقده با جهاد دانشگاهی گفت: این تفاهم نامه به منظور بهره مندی از ظرفیت های علمی، مدیریتی، تخصصی و کاربردی جهاد در پیاده سازی برنامه ها و طرح های وزارت متبوع، هم افزایی در اجرای برنامه ها و طرح های توسعه اشتغال و کارآفرینی؛ و همکاری در زمینه های آموزشی، پژوهشی ، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، اطلاع رسانی، مشاوره شغلی و کارآفرینی می باشد.

لازم بذکر است: راهبری و مدیریت اجرای طرح؛  بررسی ، شناسایی ، اولویت بندی مزیت ها و هماهنگی های اولیه، توانمند سازی و اتصال به بازار مراحل فرایند اجرای طرح الگوی توسعه مشاغل خانگی می باشد که پایدار سازی و توسعه مشاغل خانگی هدف مورد انتظار در پایان اجرای این طرح می باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله