رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گفت: با گسترش فناوری‌های نوین امروزه امورات مهم کاربران اعم از خریدها ، امورات بانکی و… دربستر اینترنت صورت می‌پذیرد. متاسفانه مجرمین از این موضوع سوء استفاده کرده و با طراحی سایتها و درگاههای بانکی جعلی(فیشینگ)اطلاعات مالی کاربران را به سرقت می برند و تمام حسابشان را خالی می کنند .

سرهنگ علی محمدپور در تشریح این خبر اظهار داشت: با توجه به پیاده سازی رمز یکبار مصرف برای کارتهای بانکی در آینده نزدیک؛ چند توصیه به کاربران عزیز برای جلوگیری از این نوع کلاهبرداری ها داریم:

? کاربران عزیز حتما رمز اینترنتی یکبار مصرف را فعال نمایند. چون با این کار به دلیل متغیر بودن رمز، احتمال گرفتار شدن در دام فیشر ها کاهش می یابد و امنیت کاربران در فضای مجازی افزایش خواهد یافت.

? کاربران گرامی قبل از دریافت رمز یکبار مصرف با مراجعه به سایت بانک مربوطه راهنمای فعال کردن رمز یکبار مصرف را دریافت کنند.

? رمز یکبار مصرف یا پویا از دو طریق نرم افزاری و پیامکی قابل استفاده خواهد بود. که برای کسب اطلاعات لازم می توانید از طریق شعب بانک اقدام کنید.

? برای دریافت اپلیکیشن بانک به سایت بانک یا فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و از دانلود هرگونه نرم افزار از طریق شبکه های اجتماعی و سایتهای غیر مجاز خودداری کنید.

? برای دریافت رمز یکبار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در سایتی نمی باشد.

? اطلاع رسانی های لازم در این خصوص از طریق رسانه های جمعی و یا سرشماره های معتبر بانک مربوطه به اطلاع همشهریان عزیز خواهد رسید.

?به پیام ها و درخواست های مشکوک به خصوص پیامک هایی که از خطوط موبایل شخصی دریافت می کنید توجه نکنید. و موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی با این پلیس در میان بگذارید.

? شماره موبایل هایی که اقدام به ارسال پیامک های مشکوک می کنند را به شماره ۱۹۵ ارسال کنید.