مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: چهل‌ودومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، بخش آوایی با شرکت ۲۴۲ نفر، در روزهای ۲۶، ۲۷ و ۲۸ تیرماه به میزبانی شهرستان فردوس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز ۲۴ تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: نهادهای مختلفی مسابقات قرآنی را برگزار می‌کنند، اما رسمی ترین و تخصصی ترین مسابقات توسط اوقاف برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله شهرستانی ۱۰۹۶ نفر ثبت نام کردند، تصریح کرد: این مرحله در رشته‌های حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۵ جزء، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ و معارف موضوعی، حفظ و معارف احادیث و تفسیر قرآن کریم، اذان و دعاخوانی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین این رقابت‌ها در بخش معارفی نیز در رشته‌های حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، تفسیر قرآن ویژه اهل سنت برگزار می‌شود و این برای نخستین بار است که شاهد رشته‌ای ویژه هموطنان اهل سنت هستیم که این رشته فقط در مرحله استانی برگزار می‌شود.

بخشی‌پور با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۰ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری برگزار شد، تصریح کرد: در مرحله استانی رشته‌های آوایی ۱۰۳ برادر و ۱۳۹ خواهر با یکدیگر به رقابت کردند و در مرحله استانی رشته‌های کتبی نیز ۱۴۳ نفر با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد ۲۶ نفر آقا و ۱۱۷ نفر خانم هستند.

وی اظهار کرد: افراد در بخش آوایی در رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، ترتیل، قرائت قرآن، دعاخوانی و اذان با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهار کرد: مجموعا ۲۴۲ نفر مسابقات استانی شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۱۰۳ نفر آقا و ۱۳۹ نفر خانم بوده‌اند.

بخشی‌پور ادامه داد: هشت نفر آقا و ۷ نفر خانم نیز در سال گذشته در این مسابقات رتبه آوردند که امسال نیز شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم که امسال در مسابقات قرآن رتبه‌های خوبی را در سطح کشور کسب کنیم، افزود: در این دوره از مسابقات، شش داور آقا که از این تعداد دو نفر داور بین‌المللی و چهار داور استانی هستند و شش داور خانم که سه داور کشوری و سه داور استانی هستند، حضور دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با بیان اینکه برگزیدگان به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد، تصریح کرد: مرحله مقدماتی مرحله کشوری ۱۵ تا ۲۵ مردادماه در شهر قم و مرحله نهایی مرحله کشوری نیز طی روزهای دهم تا بیستم مهرماه و به میزبانی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

بخشی‌پور خواستار توجه بیشتر به بخش فرهنگ و برنامه ‌های فرهنگی شد، یادآور شد: باید برای برنامه‌های بودجه‌های بیشتری درنظرگرفته شود چراکه اگر فرعنگ قرانی در جامعه‌ای نهادینه شود، بسیاری از آسیب‌ها کاهش خواهد یافت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله