مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: این استان از لحاظ رشد آمار معاینات مصدومان حوادث ترافیکی سال ۹۷ در رتبه اول کشور قرار دارد به طوری که ۵۷ درصد معاینات فوتی مربوط به این حوزه است.

مصطفی جعفر زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حوزه حوادث ترافیکی سال ۹۷ با چهار هزار و ۱۶۹ مورد معاینه رشد ۳۴.۱ دهم درصدی را شاهد هستیم که به نسبت جمعیت بیست و پنجمین استان کشور هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه متوفیان حوادث رانندگی در سال ۹۷، ۲۴۶ مورد فوتی به ثبت رسید اما رشد ۵۰ درصدی تلفات رانندگی در ۲ ماهه نخست ۹۸ خراسان جنوبی نگران کننده است.

جعفر زاده اظهار داشت: در حوزه متوفیان حوادث ترافیکی سال ۹۷، ۱۶۹ نفر از فوت شدگان مرد و بقیه زن هستند که بیشترین میزان محل ثبت تصادفات مربوط به شهرستان طبس با ۵۲ مورد و پس از آن بیرجند و نهبندان به ترتیب با ۴۹ و ۴۸ مورد بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۷۶ مورد از فوتی‌ها در جاده‌های برون شهری دچار حادثه شده‌اند، گفت: ۳۶ فوتی مربوط به حوادث درون شهری و۳۴ مورد مربوط به جاده‌ها خاکی است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۳۹ فوتی در محل حادثه به ثبت رسیده، افزود: ۹۲ مورد در بیمارستان و ۱۲ نفر در حین انتقال جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه واژگونی بیشترین آمار فوتی را به خود اختصاص داده تصریح کرد: بیشترین آمار فوتی‌ها با ۴۵ مورد مربوط به خودرو پراید بوده است.

جعفر زاده بیشترین عامل فوتی‌ها را ضربه به سر عنوان کرد و اظهار داشت: ۳۸ مورد از فوتی‌ها مربوط به راکبان موتورسیکلت است.

رتبه نخست خراسان جنوبی در افزایش آمار حوادث کار

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۴۴ مورد مصدوم حادثه کار در سال گذشته به پزشکی قانونی معرفی شدند گفت: تعداد مصدومان با توجه به رشد ۴۴ درصدی رتبه اول کشور را در رشد آمار به ثبت رسانده است.

وی ادامه داد: ۱۰ نفر از مصدومان حوادث ناشی از کار سال ۹۷ فوت شدند که ۹ مورد مربوط به بیرجند و یک مورد از طبس است.

جعفر زاده بیان داشت: ۱۱ مورد غرق شدگی در سال ۹۷ استان به ثبت رسیده که چهار فوتی مربوط به سدها، ۲ مورد استخر کشاورزی و بقیه در سایر مکان‌ها فوت شده‌اند.

وی از تشکیل پرونده ۱۴۸ مورد سقط جنین در سال ۹۷، خبر داد و اظهار داشت: ۹۸ مورد از پرونده‌ها طبق قانون مجوز سقط دریافت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی در ادامه افزود: در حوزه کمیسیون پزشکی ۳۲ مورد پرونده در سال گذشته تشکیل شده که با توجه به رشد ۳۹ درصدی ۲۱پ رونده محکوم و ۱۱ پرونده با حکم برائت مختومه اعلام شده است.

وی ادامه داد: در سال ۹۷، ۴۶۷ جسد به پزشکی قانونی خراسان جنوبی ارجاع داده شده که ۳۰۲ مورد بدون کالبد گشایی علت فوت مورد تأیید قرار گرفته است.

این استان با ۲۴۶ مورد فوتی بر اساس مقیاس جمعیتی رتبه پنجم فوت شدگان حوادث ترافیکی را در کشور دارد که این آمار نشان می‌دهد در حوادث رانندگی جزو استان‌های با تلفات بالا هستیم.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله