علی فرخنده صبح یکشنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای مطبوعات شرق کشور که با حضور جانشین وزیر و معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، بیان کرد: دبیرخانه جشنواره مطبوعات شرق کشور از خردادماه با مشارکت استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد آغاز به کار کرد.

وی با اشاره به میزبانی بیرجند از این رویداد بزرگ، ادامه داد: میزبانی از این رویداد بزرگ، شاخصی بر غنای ظرفیت رسانه‌ فرزندان رسانه‌ای خراسان جنوبی است.

فرخنده با بیان اینکه در مرحله اول ۶۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد، افزود: بعد از بررسی توسط دبیرخانه، ۴۱۷ اثر شامل ۲۵۵ اثر در بخش آزاد و ۱۶۲ اثر در بخش موضوعی با اولویت‌های گفتمانی دولت سیزدهم برای داوری ارسال شد.

وی با اشاره به تجلیل ۲۸ برگزیده این جشنواره، بیان کرد: همزمان با روز قلم، ۱۵ تیرماه، شاهد میزبانی جشنواره ملی سواد رسانه، جایزه ملی پروفسور معتمد نژاد خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، تبیین‌گری را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران در عرصه رسانه دانست و گفت: در حال حاضر ۸۸ رسانه در مجموعه خراسان جنوبی فعالیت دارند و امید است با ظرفیت های استان، مهم‌ترین ماموریت پیش‌روی رسانه‌ها را به نحو احسن انجام دهند.