وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی با ذکاوت و برخی بدون ذکاوت متاسفانه می خواهند همه مشکلات جامعه را گردن دولت و دولتمردان بیاندازند در حالی که سیاست داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است

سید حسن قاضی زاده هاشمی چهارشنبه شب در دیدار با اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچین سیاست خارجی و اداره کشور بسیار مهم است و تحریم ها نیز در اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم حتما اثرگذار خواهد بود.
وی با بیان اینکه در بخش فرهنگی خوب رفتار نمی کنیم گفت: خداوند مقابل شکور بودن غفور گذاشته اما کمتر زبانمان به شکرگذاری و قدرشناسی باز می شود و این بدآموزی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اقدامات زیادی در کشور در حال انجام است اما کمتر زبان سپاس داریم و نباید کفران نعمت کرد بلکه باید شکرگذار اقدامات انجام شده در کشور باشیم.
وی گفت: آنچه در موفقیت یک کشور مهم است سیاست خارجی، داخلی، وضعیت فرهنگی و دستگاه های تبلیغاتی آن کشور است که امروز شرایط جمهوری اسلامی ایران نیز از این امر مستثنی نیست.
قاضی زاده هاشمی بر رعایت مسائل فرهنگی در کشور تاکید کرد و افزود: شرایط فرهنگی کشور اعم از دین، اخلاق، اعتماد و روابط اجتماعی بدون شک در پسرفت و پیشرفت آن تاثیرگذار است و دستگاه های تبلیغاتی اعم از رسانه ملی و تریبون ها حتما اثرگذار هستند.
وی بیان کرد: معتقدم یکی از اعمال صالحی که فعالان آن در درگاه الهی مقرب هستند فعالان حوزه سلامت بوده که وقتی مریضی به آنها مراجعه می کند با جان و دل خدمات موردنیاز را به او ارایه می دهند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ناله ای که از دل مریض بیرون می آید حقیقت دارد و کلام خداست لذا خشنودی او در زندگی همه ما اثرگذار است.
وی افزود: امیدواریم جمهوری اسلامی ایران در تمامی حوزه ها مسیر درست را انتخاب کند و راه بنیانگذاران جمهوری اسلامی و شهدا که آرزوی پیشرفت و آبادانی کشور را داشتند، گم نشود.
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه خراسان جنوبی در حوزه بهداشتی و درمانی پیشرفت های زیادی داشته است گفت: این استان رتبه دوم قبولی در رشته دستیاری تخصصی کشور را دارد.
وی که پس از افتتاح چند طرح بهداشتی و درمانی در مرکز استان سخن می گفت، گزارش ارایه شده در خصوص دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی را نشانه خدمات انجام شده در سال های اخیر و نمادی از خدمت دولت، همکاران و مجلس قبل و فعلی دانست.
وزیر بهداشت اقدامات انجام شده در حوزه سلامت خراسان جنوبی را افتخارآفرین توصیف کرد و گفت: در گذشته از استان مرزی خراسان جنوبی به عنوان استانی محروم یاد می شد اما اکنون در این استان شاهد پیشرفت های زیادی در تمامی حوزه ها به ویژه در بخش بهداشتی و درمانی هستیم.
وی تصریح کرد: تعداد بیمارستان های این استان از هفت مورد در سال ۹۰ به ۱۴ مورد افزایش یافته و در مقابل تعداد تخت های بیمارستانی نیز به یکهزار و ۶۰۰ مورد رسیده است.
وی گفت: همچنین در استان مرزی خراسان جنوبی در سایر بخش های سلامت از جمله افزایش خانه های بهداشت، نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی، مراکز بهداشتی و درمانی پیشرفت های زیادی حاصل شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند هم در این نشست با بیان اینکه مرکز ناباروری و نازایی رویش استان اکنون فاقد فوق تخصص نازایی است خواستار جذب فوق تخصص در این مرکز شد.
کاظم قائمی اظهار داشت: آمار ناباروری و نازایی در استان بالاست که با جذب فوق تخصص نازایی نیاز مراجعه بیماران به خارج استان برطرف می شود.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون یکهزار و ۲۰۰ نفر در مرکز ناباروری استان ثبت نام کرده اند و ۴۸ آی یو آی انجام شد که هشت مورد منجر به باروری مثبت شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: تاکنون سه میلیارد تومان برای تامین تجهیزات این مرکز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تامین و هزینه شده است.
وی همچنین خواستار اخذ مجوز تاسیس مرکز تروما در خراسان جنوبی شد و گفت: با توجه به اینکه امار تصادفات در این استان با توجه به شرایط خاص آن بالاست لذا ساخت این مرکز از اهمیت زیادی برخوردار است.
قائمی اظهار داشت: در صورت اخذ مجوز تاسیس تروما، این مرکز در محل بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند پیش بینی و احداث خواهد شد.
وی به دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: این دانشگاه در زمینه توسعه دکترای حرفه ای و تحصیلات تکمیلی با ۸۰ درصد افزایش در سه سال اخیر جهش بزرگی داشته است.
وی بیان کرد: در این مدت کارشناسی ارشد ۱۷۷ درصد، پزشکی و دندانپزشکی ۶۱ درصد، رشته های دستیاری ۲۰۸ درصد و (PHD) دکترای تخصصی ۵۶۷ درصد رشد داشت.
قائمی گفت: براساس ابلاغیه وزارت بهداشت هدف دانشگاه علوم پزشکی بیرجند رسیدن به دانشگاه برتر شرق کشور تعیین شده است و ما نیز تمام تلاش و همت خود را برای رسیدن به این مهم مدنظر قرار داده ایم و تاکنون به دستاوردهای بزرگی دست یافته ایم.
وی گفت: یکی از نکات مهم دانشگاه علوم پزشکی از نگاه وزارتخانه، ارتقای کیفیت و بهره وری آموزشی است که این دانشگاه در قبولی رشته های تخصصی در کشور سال ۹۲ رتبه ۱۶، سال ۹۳ رتبه سوم و از سال ۹۴ تاکنون رتبه دوم را بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در قبولی رشته های تخصصی و دستیاری کسب کرده است.
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند سال ۶۴ با تصویب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پذیرش ۵۰ دانشجوی پزشکی و ۳۰ دانشجوی پرستاری در قالب دانشکده به طور رسمی فعالیت خود را آغاز و از سال ۷۲ به عنوان دانشگاه شروع به فعالیت کرد.
این دانشگاه اکنون متشکل از ۹ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی، بهداشت در مرکز استان و پرستاری مامایی قاین، پرستاری طبس، بهداشت سرایان و یک آموزشگاه فوریت های پزشکی دارای ۲۳۸ عضو هیات علمی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه چهارشنبه برای انجام سفر ۲ روزه وارد بیرجند شد.
۱۵ طرح بهداشتی، درمان و آموزشی در هفتمین سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به خراسان جنوبی افتتاح و عملیات اجرایی ۲ طرح دیگر آغاز می شود. مجموع سرمایه گذاری این طرح ها حدود ۴۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله